Department of Marketing

Dansk Marketingforskningspris 2018


09/03/2018

dansk marketingforskningspris

Dansk Marketingforskningsprisen blev indstiftet i 1955 af Dansk Salgs- og Reklameforbund og HD- Klubben for Salg og Reklame under navnet Dansk Erhvervslivs Pris for Afsætningsøkonomisk Forskning. Fonden har gennem de sidste 60 år støttet det danske erhvervsliv ved at støtte forskningen inden for det afsætningsøkonomiske område med henblik på at sikre udviklingen af nye metoder og ny viden.

Dette opnås ved at hædre forskere, som yder et vigtigt stykke marketingforskningsarbejde. Der lægges vægt på, at de udvalgte forskeres arbejde har en væsentlig værdi for de danske virksomheders marketingfunktion. Prisen er baseret på frivilligt arbejde og ledes af en bestyrelse, der dels administrerer fondens formue og dels træffer afgørelse om fondens uddelinger. Prisen, som består af mindst 50.000 kr. og kan ikke søges, men uddeles udelukkende efter bestyrelsens bestemmelse om anerkendelse af modtagerens fortjenester. Prisen bliver tildelt som hæderspris for værdifuldt udført markedsforskningsarbejde.

Det er første gang, at vi uddeler Talentprisen. Vi har valgt også at uddele denne pris, fordi vi gerne vil sætte fokus på at forynge institutionen i forhold til "seniorprisen," og vi ønsker den vej igennem også at øge de danske virksomheders konkurrenceevne.

Talentprisen går i år til Lina Fogt Jacobsen, hvis afhandling beskriver grænsefeltet mellem forbrugeradfærd, produktinnovation og online medier--med anvendelse i fødevarebranchen. Afhandlingen beskriver ligeledes, hvordan forbrugere kan motiveres til at interagere med fødevarevirksomheder i online fora med henblik på vidensdeling og input til produktinnovation, og hvordan forbedret kommunikation mellem virksomhedens afdelinger/funktioner kan forbedre produktudviklingsprocessen.

Der vil være indlæg fra marketingchef Jeppe Boel (Carlsberg), vice president Birgitte Skadhauge (Carlsberg Research Laboratory), R&R director Lise Berg Kildemark (Arla), kommerciel direktør Morten Viktor (Coop) og endelig professor Klaus G. Grunert.

Der er gratis adgang til arrangementet d. 17. september. Arrangementet started med check-in klokken 09:00 efterfulgt af introduktion og en række indlæg for derefter at slutte med et let traktement klokken 13:00. For yderligere information og tilmelding se venligst markedsforing.dk/DMP18.

The page was last edited by: Department of Marketing // 10/20/2021