Skip to main content

Cand.merc.(kom.) – erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Kan­di­dat­spe­ci­a­le

About the course

What you will learn

  • Identificere og formulere en velafgrænset problemstilling indenfor studiets faglige felt.
  • Arbejde selvstændigt og kritisk indenfor rammerne af problemformuleringen og sikre sammenhæng imellem problemstilling, teori og metodevalg, analyse og konklusion.
  • Udvælge, bearbejde og redegøre for valg af teori, der anvendes i undersøgelsen.
  • Orientere sig i aktuelt og relevant videnskabeligt arbejde indenfor det valgte emne, og at positionere specialets tilgang og resultater i forhold til de væsentligste eksisterende studier på området.
  • Forklare og diskutere kandidatspecialets videnskabsteoretiske udgangspunkt, herunder at vurdere dets konsekvenser for metodevalg, analyser og resultater.
  • Udvælge og anvende metoder, der er relevante for behandlingen af problemstillingen.
  • Udvikle et undersøgelsesdesign, der danner grundlag for indsamling og bearbejdelse af empirisk materiale, samt reflektere kritisk over relevansen og pålideligheden af empirien.
  • Basere analyse og konklusioner på et fagligt underbygget og veldokumenteret grundlag.
  • Uddrage konsekvenser af undersøgelsens resultater for praksis og teoriudvikling indenfor fagområdet.
  • Formidle kandidatspecialets indhold klart og sprogligt korrekt under overholdelse af gældende formalia.