Skip to main content

Edu­ca­tion­al qual­ity

CBS' vis­ion er høj ud­dan­nelsesk­val­itet for at sikre, at vores stud­er­ende og di­mit­tender lever op til højeste in­ter­na­tionale niveau.

Ud­dan­nelsesk­val­itet

Vi ønsker at levere dimittender med en stærk, grundlæggende businessfaglighed og transformative kompetencer til erhvervslivet. CBS er et stort erhvervsuniversitet, på både antal studerende og bredden af udbudte uddannelser. 

Løbende forbedringer ud fra systematisk dataindsamling, dialog og input fra interne og eksterne interessenter er omdrejningspunktet for arbejdet med uddannelseskvalitet.  

Kval­itetssikringssystemet

styres af kval­itetssikring­spolitikken, samt en række del­politik­ker. Til­sam­men sikrer de, at kval­iteten af CBS’ ud­dan­nelser løbende efterses og ved­li­ge­holdes.

Kval­itetssikringssys­tem for ud­dan­nelser på CBS

Uddannelserne skal efterleve en række kvalitetsstandarder, blandt andet for forskningsbasering. 

Dette sker igennem fastlagte processer pba. et omfattende datagrundlag af både kvantitativt og kvalitativt data samt feedback fra en række bidragsydere. Datagrundlag, processer og aktører med ansvar for uddannelseskvalitet udgør tilsammen CBS’ kvalitetssikringssystem.  

Uddannelserne skal også forholde sig til relevante uddannelsesstrategiske indsatser, der kan indgå som et fast udviklingspunkt i kvaliteten af CBS’ uddannelser.

Politik­ker i kval­itetssikringssystemet

Kvalitetssikringssystemet fungerer sådeles, at uddannelsestrategiske indsatser dels arbejder med kvalitetspolitik, såvel som direkte med CBS' uddannelser. Under kvalitetspolitikken er derudover delpolitikker, som sammen med de uddannelsestrategiske indsatser ledes videre til CBS' uddannelser. 

Som en del af kvalitetssikringssystemet evalueres og justeres kvalitetspolitikken og delpolitikkerne fast og ved behov.

Find politikkerne til visning eller download herunder.

Kval­itetssikringssystemet

Monitorere Forbedre Drive

Kvaliteten af CBS’ uddannelser monitoreres gennem kvantitativt og kvalitativt data og input fra en række aktører, bl.a. VIP/undervisere, studerende, Quality Boards, aftagere, dimittender, m.fl.

 

 

 

Arbejdet ses i følgende:

CBS’ uddannelser kvalitetsudvikles og forbedres gennem en række processer med bidrag fra interne og eksterne aktører. De interne aktører er: Studerende, undervisere, fagansvarlige, uddannelsesansvarlige, studienævn, studieledere og institutledere. De eksterne aktører er: Aftagere, alumner og eksterne censorer.   

 

Arbejdet ses i følgende:

CBS’ uddannelser drives af interne aktører, herunder, uddannelsesansvarlige, studienævn, studieledere, undervisere og teknisk-administrativt personale (TAP). Den daglige drift sikrer, at ændringer og forbedringer implementeres og sættes i drift. 

 

 

Arbejdet ses i følgende:

Data:

  • Undervisningsevaluering
  • Uddannelsesevaluering
  • Undervisningsmiljøvurdering
  • Nøgletal
  • Assurance of Learning

 

Feedback:

  • VIP/undervisere
  • Studerende
  • Quality Boards
  • Alumner
  • Advisory Boards
  • Eksterne censorer
  • Uddannelses- og studieberetning
  • Turnusevaluering
  • Studieordningsrevision
  • Allokering af undervisere
  • Kompetenceudvikling for VIP og TAP
  • Oprettelse og nedlægning af uddannelser
  • Studienævn
  • Studieledere
  • Uddannelsesansvarlige
  • Fagansvarlige
  • Undervisere
  • Studieadministrativ og pædagogisk understøttelse
  • Aktørerne sikrer, at de ændringer og forbedringer implementeres og sættes i drift

 

Nedenstående figur viser aktører, som har et ansvar i CBS’ kvalitetssikringssystem. Aktørerne skal sikre, at kvalitetsprocesserne udføres, samt at den aftalte opfølgning sker. 

 

Eval­u­er­ing

Tablist controls