Department of Business Humanities and Law

Fra familievirksomhed til internationalt brand

Æresdoktor, professor og forfatter Geoffrey Jones besøger CBS med et oplæg om sin nyeste bog ’Beauty Imagined’

04/16/2010

 

Skønhedsbranchen i det 21. århundrede

I bogen ’Beauty Imagined’ beskriver Geoffrey Jones, som den første, den globale skønhedsbranches historiske udvikling. Mandag den 26. april besøger han CBS for at holde et oplæg med udgangspunkt i sin nye bog.

 

 

Det er historien om generationer af iværksættere, der har opbygget globale brands, med kolossal betydning for vores forståelse af ’skønhed’.

Som det er tilfældet for mange industrier, har skønhedsbranchen også de seneste år været præget af mange sammenlægninger, konsortier og opkøb.

 

 

En brandinghistorie

Ifølge lektor Martin Jes Iversen er bogen først og fremmest en global brandinghistorie.

 

- Det er historien om multinationale selskaber som L’Oreal og Unilever, der de seneste år har udviklet kæmpe internationale brands i en industri, der traditionelt set har været præget af mange mindre familievirksomheder, siger Martin Jes Iversen.

 

 

Kort om Geoffrey Jones

Geoffrey Jones er Isidor Strauss-professor på Harvard Business School, og han er bl.a. kendt for sin forskning i multinationale virksomheders udvikling, herunder bogen ’The Evolution of International Business’ fra 1996.

Til daglig leder Geoffrey Jones den traditionsrige Business History Group på Harvard Business School. Harvards historiegruppe blev oprettet i 1927 og har tidligere huset store koryfæer som Alfred Chandler, N.S.B. Gras og Thomas K. McCraw.

 

 

The page was last edited by: Department of Business Humanities and Law // 04/29/2013