Department of Business Humanities and Law

Partnerskabelse

Niels Åkerstrøm Andersen præsenterer sin nye bog

Tuesday, October 10, 2006 - 15:00 to 16:30

Niels Åkerstrøm Andersen: Partnerskabelse, Hans Reitzels Forlag, okt. 2006.

Partnerskaber er et af tidens modeord. Vi har i dag både offentlige-private partnerskaber, sociale partnerskaber, partnerskaber mellem kommuner og frivillige organisationer og partnerskaber mellem ngo’ere i Danmark og den tredje verden.

Hvordan kan det være, at partnerskaber dukker op alle vegne? Hvad er deres indre logik? Hvornår bryder deres logik sammen? I Partnerskabelse analyseres partnerskaber som en måde at lave aftaler på i et hyperkomplekst samfund, hvor alle aftalebetingelserne hele tiden forandrer sig.

Partnerskab er en kontrakt om kontrakter, et løfte om senere at indgå et løfte, og er som sådan designet til konstant at opretholde et løftes plasticitet. Partnerskaber sammenbinder en lang række forskellige kommunikationssystemer som økonomi, politik, ret og sundhed uden nogen sinde at producere fællesskaber. De er en slags mulighedsmaskiner, der konstant afsøger produktive koblinger af forskelligartede logikker og perspektiver. Partnerskaber er simpelthen et skrøbeligt svar på den tiltagende differentiering og omstillingshastighed overalt i vores samfund.

Program:

 

  •  Kort præsentation af bogen og dens pointer v/professor Niels Åkerstrøm Andersen, LPF

  •  Kommentarer v/Lektor Martin Fuglsang, LPF

  •  Kommentarer v/Professor Carsten Greve, CPB

  • Forfriskninger

 

The page was last edited by: Department of Business Humanities and Law // 04/24/2013