Department of Business Humanities and Law

Living the brand” som en brandorienteret dialogisk praxis: Om udvikling af medarbejdernes brandorienterede dømmekraft

Ph.d.-forsvar med Dorte Hermansen

Tuesday, October 6, 2009 - 14:00 to 16:15

Ph.d.-forsvar

 

Dorte Hermansen

Med henblik på opnåelse af ph.d.-graden har Dorte Hermansen, Doctoral School of Organisation and Management Studies, indleveret en afhandling med titlen:

 

”Living the brand” som en brandorienteret dialogisk praxis: Om udvikling af medarbejdernes brandorienterede dømmekraft

Hvordan kan servicevirksomheder få deres medarbejdere til at leve brandet ud? Det spørgsmål besvares i en dialog mellem praksis og teori. Arbejdet med at få medarbejderne til at leve brandet ud i TDC A/S diskuteres og analyseres i lyset af den fænomenologisk-hermeneutiske filosofi hos Gadamer, Arendt og Bakhtin.

 

Dialogen mellem praksis og teori åbner op for en ny forståelse af ”living the brand” som udvikling af medarbejdernes brandorienterede dømmekraft, der kræver nye tilgange til intern branding. og der peges på den sokratiske dialoggruppe-metode som en mulig interventionsproces i den organisatoriske kontekst.

Vejledere:

Professor Daniel Hjorth

Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS

 

Professor Ole Fogh Kirkeby

 

Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS

 

Bedømmelsesudvalg:

 

Professor Mette Mønsted (Chairman)

Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS

Copenhagen Business School

Seniorforsker Niels Arvid Sletterød

Trøndelag Forskning og Udvikling

Norge

 

Lektor Per Østergaard

 

Syddansk Universitet

 

Doctoral School of Organisation and Management Studies er vært ved en lille reception umiddelbart efter forsvare

The page was last edited by: Department of Business Humanities and Law // 01/06/2015