Skip to main content

HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura

Af­sæt­nings­ø­ko­no­mi

About the course

What you will learn

  • Identificere nødvendig og tilstrækkelig information til problemløsningsprocessen i forbindelse med håndtering af marketingproblemstillinger.
  • Anvende faglig viden til at analysere, vurdere og prioritere relevante eksterne forhold på makro-, meso- og mikroplan.
  • Anvende faglig viden til at analysere, vurdere og prioritere relevante interne forhold for en given virksomhed.
  • Opstille en SWOT-analyse.
  • Kortlægge og kritisk vurdere virksomhedens forskellige strategiske forretningsmuligheder med udgangspunkt i SWOT/situationsanalyse.
  • Opstille målsætninger for virksomhedens marketingindsats.
  • Udarbejde og anbefale strategier med henblik på optimering af marketingindsatsen.
  • Opstille og anbefale konkrete og resultatorienterede handlingsparametre i forbindelse med udførelse af marketingindsatsen.
  • Have et omfattende indblik i fagets teorier, modeller og værktøjer og kunne reflektere over disses anvendelsesmuligheder/-begrænsninger i den givne kontekst.