HA(jur.) - erhvervsøkonomi og erhvervsjura
Afsætningsøkonomi
About the course
What you will learn
Den studerende skal demonstrere et overordnet overblik ved at:
- Identificere nødvendig og tilstrækkelig information til problemløsningsprocessen i forbindelse med håndtering af marketingproblemstillinger.
- Anvende faglig viden til at analysere, vurdere og prioritere relevante eksterne forhold på makro-, meso- og mikroplan.
- Anvende faglig viden til at analysere, vurdere og prioritere relevante interne forhold for en given virksomhed.
- Opstille en SWOT-analyse.
- Kortlægge og kritisk vurdere virksomhedens forskellige strategiske forretningsmuligheder med udgangspunkt i SWOT/situationsanalyse.
- Opstille målsætninger for virksomhedens marketingindsats.
- Udarbejde og anbefale strategier med henblik på optimering af marketingindsatsen.
- Opstille og anbefale konkrete og resultatorienterede handlingsparametre i forbindelse med udførelse af marketingindsatsen.
- Have et omfattende indblik i fagets teorier, modeller og værktøjer og kunne reflektere over disses anvendelsesmuligheder/-begrænsninger i den givne kontekst.