HA(psyk.) - erhvervsøkonomi og psykologi
Kommunikation og organisering
About the course
What you will learn
Kurset giver de studerende mulighed for at udvikle deres analytiske og kritiske forståelse af, hvordan en organisations kommunikation er kædet sammen med psykologiske, organisatoriske og erhvervsøkomiske problematikker. Kurset fokuserer på, hvordan organisationens kommunikation bidrager til at skabe den oplevede organisatoriske virkelighed, og hvordan kommunikationen dermed bliver central i fx organisatorisk udvikling, adfærd, identitet, ledelse, kontrol og inklusion. Gennem kurset introduceres små kommunikations-cases med udfordringer og dilemmaer, som analyseres og diskuteres med udgangspunkt i kursets teoretiske begreber med henblik på at skabe en kontekst for kollaborativ læring. De studerende vil med baggrund i kurset kunne:
- Gøre kritisk rede for kommunikationens centrale roller i en organisation og i dens samspil med det omgivende samfund.
- Gøre rede for de kommunikationsteoretiske begreber, der er blevet anvendt i kurset.
- Reflektere selvstændigt over, hvordan kommunikation bidrager til organisatorisk og erhvervsmæssig transformation.
- Analysere en selvvalgt case med motiveret valg og fravalg af teorier og begreber fra kurset.
- Formulere sig fagligt i et klart, korrekt og tydeligt akademisk sprog.