HA i markeds- og kulturanalyse
Digital datadrevet forretningsudvikling
About the course
What you will learn
Kurset integrerer 1) praktik og teori, 2) dataevaluering og analysekundskaber og 3) ledelsesmæssige marketing anbefalinger. Kurset er centreret omkring faktiske virksomhedsproblemer med udgangspunkt i deres business model. Når kurset er afsluttet, bør de studerende være i stand til at:
- Identificere et virksomhedsproblem, en problemstilling og forskningsspørgsmål med udgangspunkt i en specifik virksomhedscase og kunne placere dem i en business model
- Identificere og evaluere digital data, der er relevant for at udforske en bestemt problemstilling og at svare på bestemte forskningsspørgsmål
- Udarbejde en valid analyse af digital data for at udforske en bestemt problemstilling og at svare på bestemte forskningsspørgsmål
- Udlede konkrete og applikable ledelsesmæssige anbefalinger, der er baseret på resultater fra analysen af digital data, og placere dem i en business model
- Præsentere et forskningsprojekt, som benytter digital data og følger akademiske standarder