Skip to main content

HA i markeds- og kulturanalyse

Ba­chel­or­pro­jekt

About the course

What you will learn

  • Formulere og afgrænse en problemstilling indenfor studiets faglige felt (jf. studiets kompetenceprofil)
  • Diskutere den valgte problemstilling i forhold til de økonomiske, sociale og miljømæssige udfordringer organisationer og samfund står overfor.
  • Identificere, præsentere og diskutere relevant faglitteratur om det valgte emne.
  • Udvælge og begrunde valg af teori fra studiets tre fagblokke, som kan udgøre den teoretiske ramme for analyse af projektets problemstilling.
  • Tilrettelægge et undersøgelsesdesign og argumentere for dets udformning, herunder dets vægtning af kvalitative og kvantitative metoder.
  • Indsamle, bearbejde og analysere data; vurdere dens kvalitet, pålidelighed og relevans – og de fortolkningsmuligheder forskellige forståelsesrammer åbner op for.
  • Foretage en analyse som bearbejder, formidler og fortolker den indsamlede empiri med udgangspunkt i en gennemskuelig metodisk fremgangsmåde og den valgte teoretiske ramme.
  • Sammenholde analysens resultater med problemstillingen og herudfra foretage en konklusion og en perspektivering.
  • Reflektere kritisk over projektets proces og resultat, herunder om resultatets bidrag til faglig viden på det valgte område såvel som betydning for mennesker og organisationer.
  • Formidle projektets indhold i en sproglig klar, indholdsmæssigt veldisponeret form.