Akkreditering: CBS forbliver i eksklusiv gruppe

Den internationale organisation, AACSB, har netop udstedt et særligt kvalitetsstempel til CBS – en såkaldt akkreditering. Den bidrager til, at CBS kan tiltrække de rigtige studerende, forskere og samarbejdspartnere fra hele verden, siger rektor Nikolaj Malchow-Møller.

26/10/2022

Studerende

CBS har fået sin AACSB-akkreditering forlænget for en ny femårig periode. Den er et bevis på, at CBS lever op til organisationens standarder for internationale business schools.

Akkrediteringen betyder, at et uafhængigt panel har kontrolleret, vurderet og godkendt kvaliteten af uddannelser, forskning og impact.

Dermed er CBS fortsat indehaver af den eftertragtede akkreditering, som universitetet som den første business-school i Skandinavien opnåede i 2011. Ifølge den amerikanske organisation er det mindre end seks procent af verdens business schools, der har en AACSB-akkreditering.

Akkreditering forstærker CBS’ tiltrækningskraft

”Vi ønsker at være med til at udvikle samfundet og byde ind med løsninger på mange af de udfordringer, verden står overfor. Det er en stor ambition, som vi kun kan løse ved at levere dimittender af meget høj kvalitet samt bedrive forskning på højeste internationale niveau, siger rektor på CBS, Nikolaj Malchow-Møller, og tilføjer:

”Forlængelsen af vores AACSB-akkreditering er netop en anerkendelse af vores kvalitet og relevans for det danske og internationale samfund. Sammen med vore øvrige akkrediteringer forstærker den vores brand og bidrager til, at vi kan tiltrække de rigtige studerende, forskere og samarbejdspartnere fra hele verden.”

Med AACSB-akkrediteringen kan CBS fortsat kalde sig indehaver af den såkaldte ’Triple Crown’-akkreditering, som kun omkring en procent af verdens business schools har. ’Triple Crown’ dækker over akkrediteringer fra henholdsvis den europæiske EQUIS, den britiske AMBA og AACSB fra USA.

Værd at vide om akkrediteringer

• AACSB står for Association to Advance Collegiate Schools of Business.
  • Akkrediteringen gives for 5 år af gangen.
  • CBS har de tre anerkendte internationale akkrediteringer: AMBA, EQUIS og AACSB.
  • Akkrediteringerne indikerer, at CBS har fundet en god balance mellem høj akademisk kvalitet og professionel relevans igennem et tæt samarbejde med nationalt og internationalt erhvervsliv.

Læs mere om akkreditering på CBS

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 11/07/2023