Gå til hovedindhold

Cand.merc.(kom.) – erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Stra­te­gi og kom­mu­ni­ka­tion

About the course

What you will learn

  • Forklare og diskutere fagets centrale begreber, modeller, processer, teorier og perspektiver.
  • Anvende fagets begreber, modeller, processer, teorier og perspektiver til at identificere og analysere konkrete strategiske og kommunikative udfordringer i virksomheder og organisationer.
  • Redegøre for teoretiske og praktiske sammenhænge mellem virksomheders forretnings- og kommunikationsstrategier.
  • Være i stand til at forholde sig kritisk refleksivt til fagets begreber, modeller, processer, teorier og perspektiver samt demonstrere en indsigt i deres forudsætninger, muligheder og begrænsninger.
  • Evne til selvstændigt at forholde sig nøgternt og distanceret til konkrete kommunikationsstrategier og løsninger fra virksomheder og organisationer, således at disses selvforståelse ikke reproduceres ukritisk.