Cand.merc. i økonomisk markedsføring
Marketing Ethics
About the course
What you will learn
For at opnå karakteren 12 skal den studerende med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende læringsmål: Eksamensbesvarelsen skal dokumentere, at den studerende på kompetent vis kan analysere og strukturere komplekse problemstillinger med relevans for virksomhedens eller organisationens markedsføringsetiske indsats. Eksamensbesvarelsen skal videre kunne dokumentere, at den studerende kan give en kompetent fremstilling af problemstillingernes mulige løsning og implikationer heraf. Specifikt skal den studerende i besvarelsen:
- Forstå og analysere komplekse problemstillinger vedrørende virksomhedens etiske ansvar
- Reflektere over sammenhænge og modsætninger mellem sociale, økonomiske og miljømæssige perspektiver i implementeringen af globale bæredygtighedsmål (SDGs)
- Træne en holistisk tilgang til markedsføring ved at inddrage elementer fra tidligere fag (metoder, modeller og teorier) til at kritisk reflektere over markedsføringsetiske udfordringer
- Udvælge og argumentere for anvendelsen af konkrete metoder/teorier til analyse af problemstillingen.
- Opstille fagligt argumenterede løsning(er) på markedsføringsetiske problemstillinger fra et strategisk stakeholderperspektiv
- Drøfte mulige konsekvenser ved implementering af den/de foreslåede løsninger(er)