HA i markeds- og kulturanalyse
Bachelorprojekt
About the course
What you will learn
For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende læringsmål:
- Formulere og afgrænse en problemstilling indenfor studiets faglige felt (jf. studiets kompetenceprofil)
- Diskutere den valgte problemstilling i forhold til de økonomiske, sociale og miljømæssige udfordringer organisationer og samfund står overfor.
- Identificere, præsentere og diskutere relevant faglitteratur om det valgte emne.
- Udvælge og begrunde valg af teori fra studiets tre fagblokke, som kan udgøre den teoretiske ramme for analyse af projektets problemstilling.
- Tilrettelægge et undersøgelsesdesign og argumentere for dets udformning, herunder dets vægtning af kvalitative og kvantitative metoder.
- Indsamle, bearbejde og analysere data; vurdere dens kvalitet, pålidelighed og relevans – og de fortolkningsmuligheder forskellige forståelsesrammer åbner op for.
- Foretage en analyse som bearbejder, formidler og fortolker den indsamlede empiri med udgangspunkt i en gennemskuelig metodisk fremgangsmåde og den valgte teoretiske ramme.
- Sammenholde analysens resultater med problemstillingen og herudfra foretage en konklusion og en perspektivering.
- Reflektere kritisk over projektets proces og resultat, herunder om resultatets bidrag til faglig viden på det valgte område såvel som betydning for mennesker og organisationer.
- Formidle projektets indhold i en sproglig klar, indholdsmæssigt veldisponeret form.