HA(mat.) - erhvervsøkonomi og matematik
Afsætningsøkonomi
About the course
What you will learn
Faget tilstræber at bibringe den studerende overblik, forståelse og teoretiske værktøjer til at formulere, prioritere og løse strategiske marketingproblemer i praksis for en given virksomhed. Den ønskede kompetence forudsætter, at den studerende demonstrerer en grundig forståelse for en given virksomheds funktion og sammenhæng. For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler, opfylde følgende læringsmål:
- Beskrive og forklare fagets, teorier, modeller og litteratur.
- Anvende og benytte fagets begrebsapparat.
- Reflektere over og analysere fagets teori og litteratur samt syntetisere forskellige perspektiver med henblik på at vurdere en løsning frem for en anden.
- Anvende fagets teorier, modeller og litteratur i praksis.
- Udarbejde markeds orienterede strategiske løsninger med realistisk økonomisk forståelse, ved brug af fagets pensum.
- Anvende akademiske standarder i deres skriftlige produkt.