Skip to main content

Af­gangs­pro­jekt

About the course

What you will learn

  • Udvise en høj grad af metodemæssig forståelse i forbindelse med udledning af en særdeles velargumenteret problem-mulighedsidentifikation, som munder ud i eksplicit problemformulering i konkrete operationelle termer
  • Udvise en målrettet og fyldestgørende gennemførelse af de virksomhedseksterne og -interne analyser, som udformning af problemformuleringen kræver svar på. (Her vurderes de enkelte analyseområder partielt og deres sammenhæng.)
  • Udvise en god og velargumenteret evne til udformning af handlingsalternativer til løsning af problemet
  • Udvise en særdeles god evne til at vurdere de opstillede handlingsforslag og deres konsekvenser - herunder de økonomiske konsekvensberegninger målt på en række centrale begreber og nøgletal
  • Vurdere samspillet mellem problem, teori, empiri og problemløsning (handlingsforslag) og begrundelser for de valg, der træffes for problemformulering, teori og informationsindsamling
  • Analysere mulige markedsførings- og/eller strategiske markedsplaner, som i alle kontaktpunkter vil fremme langvarige og tætte kunderelationer og som før, under og efter introduktionen af virksomhedens tilbud og nye løsninger i markedet sikrer en høj afsætningsøkonomisk effektivitet
  • Formidle afgangsprojektets problemstilling, teoretiske og metodiske overvejelser og valg, empiriske resultater, konklusioner og løsningsforslag til alle projektets interessenter
  • Udvise et godt overblik over- og en fyldestgørende forståelse af sammenhænge mellem vidensproduktionsprocessens centrale elementer: dvs. samspillet mellem problemforbrug, teorigrundlag, empiri og problemløsning, refleksion, perspektivering