Skip to main content

Af­gangs­pro­jekt

About the course

What you will learn

  • Identificere, formulere, afgrænse, analyserer og løse komplekse praktiske problemstillinger gennem brug af videnskabelig teori, modeller og metode.
  • Overskue og arbejde systematisk, udviklingsorienteret og selvstændigt med kompleks organisatorisk/forretningsmæssig problemstilling samt være i stand til at formidle disse logisk, overskueligt og velargumenteret i såvel skrift som tale.
  • Selvstændigt kunne identificere behov for øget viden om teorier, metoder og empiri samt kunne strukturere egen læring og erhvervelse af viden herom.
  • For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende eksamensmål: - Specialet er styret af en for uddannelsen relevant problemformulering udviklet af den studerende - Besvarelsen er afgrænset således, at specialets analyser og diskussioner er relevante, nødvendige og dækkende for at kunne besvare problemformuleringen
  • Der er sammenhæng imellem problemformulering, afgrænsning og disposition således, at besvarelsen fremstår logisk i lyset af problemformuleringen • Der er en diskussion af og begrundelse for valg og fravalg både med hensyn til emneafgrænsning, teori, metode og empiri •.
  • Specialet reflekterer kritisk over de(n) valgte teori(er) og metode(r) og empiri (hvis empiri indgår), samt vurderer deres anvendelighed for besvarelsen af problemformuleringen • Der er sammenhæng imellem valg af teori og empiri, f.eks. ved at teorien anvendes i analysen af empirien
  • • Der er dokumentation og/eller argumentation for analysens påstande i analyse og konklusion • Specialet er skrevet i et fagligt, præcist og velformuleret sprog
  • • Specialet er opsummeret i et resumé, der indeholder specialets centrale pointer • Overskue og arbejde systematisk, udviklingsorienteret og selvstændigt med kompleks organisatorisk/forretningsmæssig problemstilling samt være i stand til at formidle disse logisk, overskueligt og velargumenteret i såvel skrift som tale
  • • Selvstændigt kunne identificere behov for øget viden om teorier, metoder og empiri samt kunne strukturere egen læring og erhvervelse af viden herom.