Skip to main content

In­ter­na­tio­na­li­se­ring uden for Eu­ro­pa og kva­li­ta­tiv me­to­de

About the course

What you will learn

  • Redegøre for processer og strategier bag internationaliseringen af europæiske virksomheder uden for Europa
  • Diskutere og analysere de muligheder og udfordringer virksomhederne møder i internationaliseringsprocesser
  • Forstå, forklare og redegøre for forskelle og nuancer (f.eks. sektor, geografisk oprindelse og -mål, virksomheders resourcebase og markedsorientering) i internationaliseringen
  • Igennem kvalitative metodiske tilgange producere og analysere cases på basis af fagets teorier og metoder, samt redegøre for fordele og ulemper af de anvendte teorier og metoder
  • Formulere og begrunde en relevant problemstilling der relaterer sig til internationalisering af danske virksomheder uden for Europa
  • Benytte kvalitative metoder til indsamling af empiriske data og begrunde valget af metode(r)
  • Skrive et sammenhængende projekt og kritisk reflektere over styrker og svagheder af projektet