Skip to main content

De­sign af un­der­sø­gel­ser og ana­ly­ser

About the course

What you will learn

  • Med udgangspunkt i et eller flere konkrete erhvervsøkonomiske problemer kunne designe og argumentere for en videnskabelsesproces, der tager udgangspunkt i en problemformulering, relevante rammefaktorer og undersøgelsesspørgsmål,
  • kunne beskrive og forklare valg af videnskabsteoretisk tilgang (paradigme), herunder kunne udvælge og argumentere for sammenhængen mellem relevant metode og teori, der kan bidrage til løsningen af det eller de beskrevne erhvervsøkonomiske problemer,
  • kunne definere og operationalisere de relevante begreber, der indgår i problemformuleringen og undersøgelsesspørgsmål,
  • være i stand til at vælge og argumentere for et relevant undersøgelsesdesign, herunder kunne argumentere for valg af kvalitative og/eller kvantitative teknikker til dataindsamling, dataanalyse og datatolkning,
  • være i stand til at vurdere vidensproduktionens samlede kvalitet, herunder data og resultaters reliabilitet og validitet og processens etiske aspekter.