Moderne Salgsledelse
About the course
What you will learn
Uden salg - ingen kunder. Ingen kunder betyder ingen indtjening i virksomheden. Salg er derfor helt afgørende for en virksomheds overlevelse på længere sigt. Dette modul har fokus på hvordan virksomheden organiserer sine salgsledelse, salgsaktiviteter og inddragelse af virksomhedens forskellige funktioner.
- Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til fagets centrale problemstillinger
- Opnå forståelse for, hvordan udvikling af salgsledelse og salgets organisering kan ses som en central udviklingsproces i virksomheden
- Identificere, analysere og udarbejde begrundede forslag til planlægning, organisering og ledelse af salgsprocessen under hensyntagen til den konkrete situation og via benyttelse af valgfagets værktøjskasse
- Opnå indsigt i og forståelse for principperne i Sales Governance som ramme for salgsledelsens arbejde koblet til virksomhedens strategiske målsætninger
- Udvikle konkrete færdigheder til at analysere virksomhedens processer omkring salg og salgets ledelse, herunder fremkomme med begrundede forbedringsforslag på såvel operationelt, taktisk som strategisk plan
- Dokumentere indsigt i konsekvenserne af at vælge mellem alternative teoretiske og metodiske tilgange til forskellige former for organisering af salget
- Fremkomme med begrundede forslag til, hvordan en virksomhed kan opbygge salgsfremmende strukturer og processer