Strategisk kommunikation
About the course
Course content
I komplekse, foranderlige og undertiden fjendtlige omgivelser er det et must at arbejde professionelt med kommunikation. Stadig flere organisationer betragter og håndterer derfor kommunikation som et strategisk ledelsesanliggende. Kommunikationsopgaver går som følge heraf i stigende grad på tværs af formelle organisationsgrænser og involverer mange forskellige faglige discipliner.
I kurset fremlægges og diskuteres hovedlinjerne i disse ændringer med afsæt i strategi, organisationsteori, public relations, marketing og management med henblik på at bibringe de studerende en nøgtern og kritisk forståelse af, hvorledes organisationer arbejder med strategisk kommunikation i praksis, hvorledes de søger at kommunikere mere effektivt og hvorledes forskellige kommunikationsmåder præger en organisation og dens forhold til omverden.
See course description in course catalogueWhat you will learn
- Kunne identificere og forklare fagets begreber og teorier.
- Kunne demonstrere hvordan fagets begreber og teorier kan anvendes i egen organisation eller anden valgt empirisk kontekst.
- Kunne evaluere og reflektere over begrebernes og teoriernes relevans samt anvendelighed.
Course prerequisites
Det kræver ingen specielle kommunikations- eller markedsføringsmæssige forudsætninger at følge kurset. Kursets målgruppe er ledere, der er interesserede i at forstå kommunikationens muligheder og begrænsninger i organisationers strategiske praksis med henblik på at indgå i et kvalificeret med- og modspil til konsulenter og andre eksperter på området. Deltagerne forventes at være villige til at udforske og problematisere gængse opfattelser omkring kommunikationens formål, publikummer og effekter.Facts
- Skriftlig opgave og mundtlig eksamen på campus
Individual exam, vinter - Skriftlig opgave og mundtlig eksamen på campus
Individual exam, sommer
- 7-trins skala