Gå til hovedindhold

Stra­te­gisk Brand Ma­na­ge­ment

About the course

What you will learn

  • Erhverve viden om de mest centrale begreber, værktøjer, teorier og modeller, der knytter sig til fagmodulets centrale problemstillinger
  • Etablere en indsigt i den kronologiske udvikling af brand management-tilgangene
  • Opnå en forståelse af betydningen af de interne ledelses-processer og deres betydning for brand management og relaterede strategier i praksis
  • Identificere relevante modeller, teorier og koncepter, som kan bruges til at løse strategiske brand management problemer
  • Foretage en kritisk vurdering af værdi og relevans af modeller, teorier og koncepter, som er blevet introduceret i kurset – i relation til deres konkrete anvendelse
  • Tilvejebringe en værktøjskasse med begreber, metoder og konkrete byggeklodser til at kunne skabe konsistente og komplette branding strategier
  • Skabe grundlaget for en diskussion af, hvorledes de forskellige brand management-tilgange kan udfolde de fremtidige perspektiver
  • Forstå og analysere relationerne mellem henholdsvis interne og eksterne faktorer af betydning for, hvorledes brand management kan skabe værdi for virksomheden og/eller organisationen i en strategisk kontekst
  • Dokumentere et anvendelsesorienteret overblik over fagmodulets begrebsapparat og pensum med henblik på at kunne anvende dette i forhold til konkrete cases og andre situationer
  • Dokumentere indsigt i de bagvedliggende antagelser, der ligger til grund for de forskellige brand management-perspektiver, modeller, koncepter og teorier, der er introduceret gennem kurset
  • Fremkomme med begrundede forslag til konturer af synteser af de introducerede perspektiver med henblik på at opnå større strategisk forståelse af brand management-fænomenerne