Course content
Faget fokuserer på både det operationelle, det taktiske og det strategiske niveau omkring on-line promotionstrategi – med udgangspunkt i følgende centrale og nyere problemkredse, såsom:
* Interaktive medier og virksomheden
* Den digitale forbruger og købsadfærd
* Planlægning og anvendelse af interaktive medier i virksomhedens
promotionstrategi
* Direkte respons versus branding på interaktive medier
* Effektmåling og evaluering af digital kommunikation
* Anvendelse af sociale medier i kommunikationsprocessen
* Anvendelse af mobile platforme i kommunikationsprocessen
* Interaktive forretningsmodeller, muligheder og begrænsninger
De valgte problemkredse analyseres og diskuteres med udgangspunkt i såvel udvalgte nyere forskningsartikler som i konkrete praktiske eksempler/cases.
Der udarbejdes mulige løsningselementer på såvel teoretiske som praktiske problemstillinger, som vil danne udgangspunkt for anbefalinger til virksomheders praktiske markedsføringsplanlægning på såvel strategisk som taktisk plan.
See course description in course catalogue