CBS Leadership Dilemma Index

Når ledere og ledelsesteams træffer beslutninger, står de over for en række dilemmaer. CBS Leadership Dilemma Index tager temperaturen på, hvordan din organisation håndterer dilemmaer.

Når ledere og ledelsesteams træffer beslutninger, står de ofte over for en række dilemmaer: Hvordan prioriterer vi forretningsinteresser frem for samfundsmæssigt ansvar? Robusthed frem for smidighed? Omkostningsbesparelser frem for vækst? Kortsigtet profit frem for langsigtet formål?

Nogle gange er disse dilemmaer synlige og håndteres gennem velplanlagte strategiske beslutningsprocesser, andre gange løses de gennem standardadfærd og den ubevidste karakter af ledelsen i organisationen.

CBS Leadership Dilemma Index tager temperaturen på, hvordan din virksomhed håndterer vigtige dilemmaer i forbindelse med formuleringen af virksomhedens strategi, og det viser, hvordan gennemførelsen af disse strategier forstås og vurderes af relevante interessenter i organisationen.

Index'et er et redskab for bestyrelser, topledelser eller funktionelle ledelsesteams til at afdække, hvordan andre dele af organisationen vurderer balancen i den strategiske indsats - herunder om der er overensstemmelse mellem det, som ledelsen ønsker at gøre, og det, som organisationen oplever.

Foto: Jon Tyson via Unsplash

Læs vores klumme om dilemmaer i Børsen Ledelse https://borsen.dk/nyheder/ledelse/se-dilemmaerne-i-ojnene-og-bliv-en-bedre-leder

Bliv klogere på CBS Leadership Dilemma Index

Læs og download vores tre booklets her:

PDF icon The CBS Leadership Dilemma Index, Ritter & Bruun_2023.pdf

PDF icon Dilemmahåndtering i bestyrelser og direktioner. En inspirationsguide, Poulsen & Ritter_2023.pdf

PDF icon CBS Leadership Dilemma Index, Danske virksomheders udfordringer anno 2023, Ritter & Poulfelt_2023.pdf

Dilemma Index'et på VL Døgnet 2023

Se hele vores session her: Ledelse af dilemmaer - YouTube

Vil du anvende CBS Leadership Dilemma Index i din organisation?

Kontakt os her:

Professor Thomas Ritter, Institut for Strategi og Innovation, ritter@cbs.dk