Agile and Adaptive Leadership

Torsdag, 8 februar, 2024 - 09:00 to 15:30

I sidste uge, på en smuk vinterdag, afholdt vi Lederskabsdag i samarbejde med CBS Executive Education og NOCA. Formålet med dagen var krystalklart: At ENGAGERE, DELE og INSPIRERE til ledelse, der kan stå distancen i mødet med usikkerhed og høj kompleksitet.

Med et stærkt line-up og et tæt pakket program ønskede vi at udforske nye tanker fra ledelsesforskere og praktikere gennem friske og indsigtsfulde perspektiver!

Kasper Bas Svendsen, MBA, tog os med på sin rejse i at forene to stærke virksomhedskulturer under skabelsen af en af Danmarks største virksomheder, Novonesis.

Christian Lauritzen fra ISS berigede os med en fængende keynote om ledelsesfærdigheder i en international matrixorganisation, der skal finde balance mellem det globale og det lokale. Med en tilstedeværelse i 30+ lande og med 360.000+ medarbejdere er dette en opgave, der kræver både klar retning og stor fleksibilitet.

Rikke Kristine Nielsen fra Aalborg Universitet og Danielle Bjerre Lyndgaard fra Jyske Bank byggede bro mellem forskning og praksis idet de delte deres erfaringer med ledelse af paradokser i en VUCAP-verden.

Petra-Sofie Kempf fra Core Energy formåede at åbne øjnene på selv de mest rationelle personer i publikum for styrken ved at være opmærksom på kroppen i rollen som leder - og fordelene ved en forankret ledelse, der inkluderer både fysisk og mentalt velvære.

Petra-Sofie Kempf fra Core Energy fik selv de mest rationelle mennesker i publikum til at åbne øjnene for styrken ved at lytte til din krop, når du leder andre - og dig selv.

Og sidst, men ikke mindst, delte kolleger fra CBS Leadership Centre deres spændende forskning. Professor Silviya Svejenova diskuterede betydningen af ændrede ledelsesroller i C-suiten. Ph.d.-stipendiat Katelyn Sharratt formidlede det enorme potentiale der er ved leg som et ledelsesværktøj til agil og tilpasningsdygtig beslutningstagning og innovation.

Eva Fog Bruun var medvært for denne fusion af forskning og praksis sammen med Ulrik Schultz Brix, men de varmeste tak går selvfølgelig til støtten fra Andreas Arentoft, Ditte Fiil Ravn og Katrine Fagerlind Riis. Tak for en fantastisk teamindsats!

Sidst opdateret: CBS Leadership Centre // 15/02/2024