International Leadership konference i København (ISLC)

Den 21. International Studying Leadership Conference (ISLC) samlede forskere, kandidatstuderende og praktikere fra hele verden for at udforske det komplekse forhold mellem ledelse og systemændring samt præsentere forskning inden for et bredt spektrum af andre ledelsesemner.

Søndag, 10 december, 2023 - 09:00 to Tirsdag, 12 december, 2023 - 23:00

Tak til alle der deltog i den 21. International Studying Leadership Conference på Copenhagen Business School!

Konferencen samlede forskere, kandidatstuderende og praktikere fra hele verden, for at dykke ned i det komplekse forhold der er mellem ledelse og systemændring. Her præsenterede forskere deres viden om diverse ledelsesemner, og vi udforskede ledelsesdynamikker i mødet med moderne udfordringer såsom klimaforandringer, økonomisk ulighed, AI og digitalisering.

Åbningseventet satte scenen og skabte en åbenhed overfor en eksperimenterende tilgang. I en forening af forretning og kunst arbejdede formand, Torben Möger Pedersen, Andreas Vetö og Danmarks Underholdningsorkester sammen for at få harmonierne til at flyde.

De efterfølgende to dag udspillede der sig et fyldt program med over 110 forskningspræsentationer samt mere end 15 workshops og symposier, der fremviste forskellige teoretiske og metodologiske tilgange.

Hovedtalerne ved konferencen var Professor Mary Uhl-Bien og Professor Mollie Painter.

Mary Uhl-Bien er BNSF Endowed Professor of Leadership ved Department of Management and Leadership på Neeley Business School ved Texas Christian University, samt æresdoktor ved Department of Management, Society, and Communication på CBS.

Mollie Painter er Professor i etik og organisation samt leder af Responsible and Sustainable Business Lab (RSB Lab) ved Nottingham Business School, Nottingham Trent University. Hun er også Ekstraordinær Professor ved Gordon Institute of Business Science, University of Pretoria, og medredaktør af Business Ethics Quarterly.

Det var en ære at være vært for den 21. International Studying Leadership Conference på Copenhagen Business School. Vi ses næste år i Birmingham!

Sidst opdateret: CBS Leadership Centre // 09/04/2024