Eduniversal rangerer igen i år CBS i top

CBS er igen i år udråbt af branchen til at være en af de allerbedste business schools i verden.

30/10/2013

Af Mikael Koldby
For femte år i træk er Copenhagen Business School udpeget af dekaner fra 1.000 business schools verden over til at have et omdømme helt i top. CBS er i 2013 kåret som nummer to i Vesteuropa og nummer tre i verden på Eduniversals ranking.

Eduniversal er rangering af omdømme. Business school-branchen bliver spurgt til, hvilke skoler der kan anbefales. 598 ud af de 1.000 adspurgte dekaner har anbefalet CBS som studiested. Det understreger ifølge Ole Stenvinkel Nilsson, Director of Accreditation and Quality Assurance, at CBS nyder stor anerkendelse internationalt.

- Det er flot, at tre ud af fem af de adspurgte dekaner anbefaler CBS. Topplaceringen igen i år viser, at CBS’ placeringer de tidligere år ikke var nogen tilfældighed, siger Ole Stenvinkel Nilsson.

På verdensranglistens førsteplads ligger Harvard Business School, mens London Business School indtager førstepladsen i Europa - med CBS lige i hælene. Det er sjette gang undersøgelsen gennemføres. Eduniversal er en fransk organisation med målet at give informationer, som gør det muligt for studerende at vælge den rigtige uddannelse overalt i verden.

For flere oplysninger kontakt Ole Stenvinkel Nilsson, email: osn.ls@cbs.dk.

Sidst opdateret: Communications // 25/01/2024