FAQ

Få svar på dit spørgsmål nedenfor - eller kontakt os for mere information

Ofte stillede spørgsmål

 

Hvornår er jeg alumne?

Du er CBS-alumne, når du har færdiggjort en uddannelse fra CBS eller har afsluttet mindst et semester på CBS som udvekslingsstuderende. Det inkluderer:

  • Bachelorer
  • Kandidater
  • CEMS
  • Ph.d.er
  • HD (2. del)
  • Masteruddannelser
  • MBA
  • Udvekslingsstuderende (som har afsluttet mindst ét semester på CBS)

Som CBS-alumne har du mulighed for at registrere dig hos CBS Alumni og få adgang til en række fordele og tilbud.

Jeg har glemt eller mistet mit CBS Alumni-login

Send en e-mail til alumni@cbs.dk med dit navn, fødselsdato og uddannelse. Vi sender dig herefter et nyt login hurtigst muligt. Bemærk venligst, at du skal være registreret hos CBS Alumni for at modtage et nyt login.

Hvordan får jeg adgang til wi-fi på campus?

For at kunne bruge det trådløse internet, skal du være registreret hos CBS Alumni.

Vælg "CBS-GUEST" på listen over tilgængelige netværk på din enhed.

Efter at du har valgt "CBS-GUEST", åbn da en valgfri hjemmeside. Det vil sende dig til loginsiden. Indtast dit alumne-brugernavn og -password og tryk "Sign On".

Så er du på nettet!

Jeg har mistet mit afgangsbevis, kan I hjælpe mig?

Hvis du mister dit afgangsbevis, kan CBS udstede et erstatningsbevis til dig. Vær opmærksom på, at CBS kun udsteder et erstatningsbevis, hvis du har mistet dit originale afgangsbevis og ikke har mulighed for at fremskaffe det. Et erstatningsbevis dokumenterer at du har færdiggjort dit studie og indeholder alle dine karakterer. For at anmode om et erstatningsbevis skal du sende en email til en af følgende adresser (NB. gælder kun bachelor- og kandidatuddannelserne):

For bacheloruddannelser: Diploma-bachelor@cbs.dk

For kandidatuddanelser: Diploma-graduate@cbs.dk

Husk at skrive dit fulde navn, fødselsdato, uddannelse, afgangsår og adresse, samt om beviset skal være på dansk eller engelsk.

Det kan tage op til to måneder før du modtager dit erstatningsbevis.

Vedrørende HD-uddannelserne, Masteruddannelserne, MBA og ph.d.: Kontakt venligst dit studie direkte. Find kontakt information på cbs.dk.

Kan jeg få adgang til min student-mailkonto?
Du har adgang til din student-mailkonto i op til 3 måneder, efter du har afsluttet dit studie på CBS. Efter denne periode har du ikke længere adgang til din CBS-student e-mail.
Er det muligt at få en alumnemailadresse på CBS?
CBS tilbyder desværre ikke en alumnemailkonto på nuværende tidspunkt.
Hvordan får jeg oplysninger på CBS’ dimittender?
CBS bliver ofte kontaktet af virksomheder eller organisationer, som ønsker oplysninger om vores dimittender. Der kan f.eks. være tale om henvendelser fra virksomheder i forbindelse med en ansættelsesproces.

Ønsker du som tredje part at få bekræftet en persons uddannelses status, bedes du rette henvendelse til verification@cbs.dk. For at sikre en hurtig behandling af sagen, bedes du oplyse personens fulde navn, fødselsdato, uddannelse og dimittend år. Vær opmærksom på at CBS kun kan bekræfte om de oplysninger du har på personens uddannelsesstatus er korrekte. Du bedes derfor formulere din henvendelse konkret ved f.eks. at spørge om personen er dimitteret fra CBS med en specifik uddannelse.
 
 
 
 

 

 

Sidst opdateret: Alumni // 12/11/2021