Sammenlign bacheloruddannelser

Nedenfor kan du lave en sammenligning mellem forskellige bacheloruddannelser, så du kan spore dig ind på, hvilket studium der er mest relevant og interessant for dig.

 
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA i Markeds- og Kulturanalyse

HA MAK lærer dig at forstå omskiftelighed i markeder og forbrugeradfærd. Du lærer at identificere og forudse nye kulturelle mønstre og forbrugertrends – og udvikle virksomheders produkter og marketing, så virksomheden er på forkant med markedet og kundernes behov.

HA i Markeds- og Kulturanalyse

Antal studerende pr. årgang90
Mænd / kvinder24%/76%
Gennemsnitsalder21,1
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Optagelse

Adgangskvotient2019: 10,7
Studiepladser90
Kvote1 / kvote 260/40
Motiveret ansøgningJa - se Optagelse
DanskA
MatematikB
EngelskA
Historie eller samfundsfagB
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA(kom.) - Erhvervsøkonomi - virksomhedskommunikation

HA(kom.) lærer dig at arbejde strategisk med kommunikation i virksomheder og andre organisationer. Du vil lære at skabe sammenhæng mellem en virksomheds forretningsmæssige mål og dens måde at kommunikere på – internt såvel som eksternt.

HA(kom.) - Erhvervsøkonomi - virksomhedskommunikation

Antal studerende pr. årgang185
Mænd / kvinder25%/75%
Gennemsnitsalder21,4
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktikObligatorisk 6. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Optagelse

Adgangskvotient2019: 9,2
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser185
Kvote1 / kvote 280%/20%
Motiveret ansøgningJa - se Optagelse
DanskA med min. 6,0
MatematikB
EngelskB med min. 3,0
Historie eller samfundsfagB
Vælg uddannelse
Skjul liste

BSc in Business, Language and Culture

The BSc in Business, Language and Culture will give you knowledge about international business conditions and the cultural, economic and social differences that companies need to understand to do business in foreign markets. You will also gain language skills in German, French or Spanish.

BSc in Business, Language and Culture

Number of students per year140
Male / female41%/59%
Average age20,9
International students33%
Exchange option5th semester
Internship optionNo
Teaching languageEnglish
Other teaching languagesSpanish, French or German
Master programmeMSc in Business, Language and Culture (2 concentrations)

Admission

Grade point average for entry2019: 8,4
Grade point average for standbyNo standby
Number of places140
Quota 1 / quota 270%/30%
Motivational EssayYes - see Admission
MathematicsB
EnglishA
History or social studiesB
2nd foreign language

If German: German at Intermediate Level B with minimum 6.0 or Beginner’s Level A with minimum 6.0.

If French: French at Intermediate Level B with minimum 6.0 or Beginner’s Level A with minimum 6.0.

If Spanish: Spanish at Beginner’s Level A with minimum 6.0.