Sammenlign bacheloruddannelser

Nedenfor kan du lave en sammenligning mellem forskellige bacheloruddannelser, så du kan spore dig ind på, hvilket studium der er mest relevant og interessant for dig.

 
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA i Markeds- og Kulturanalyse

HA MAK lærer dig at forstå omskiftelighed i markeder og forbrugeradfærd. Du lærer at identificere og forudse nye kulturelle mønstre og forbrugertrends – og udvikle virksomheders produkter og marketing, så virksomheden er på forkant med markedet og kundernes behov.

HA i Markeds- og Kulturanalyse

Antal studerende pr. årgang100
Mænd / kvinder24%/76%
Gennemsnitsalder21,1
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktik5. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Optagelse

Adgangskvotient2021: 9,9
Studiepladser100
Kvote1 / kvote 260/40
Motiveret ansøgningJa - se Kvote 1 og 2 under Optagelse
DanskA
MatematikB
EngelskA
Historie eller samfundsfagB
Vælg uddannelse
Skjul liste

HA(kom.) - Erhvervsøkonomi - virksomhedskommunikation

HA(kom.) lærer dig at arbejde strategisk med kommunikation i virksomheder og andre organisationer. Du lærer at skabe sammenhæng mellem en virksomheds forretningsmæssige mål og dens måder at kommunikere på – internt såvel som eksternt.

HA(kom.) - Erhvervsøkonomi - virksomhedskommunikation

Antal studerende pr. årgang185
Mænd / kvinder25%/75%
Gennemsnitsalder21,4
Udenlandske studerendeUnder 10%
Mulighed for udveksling5. semester
Mulighed for praktikObligatorisk 6. semester
UndervisningssprogDansk
Andre undervisningssprogEngelsk
KandidatuddannelseCand.merc.(kom) - erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation

Optagelse

Adgangskvotient2021: 9,0
StandbykvotientIngen standby
Studiepladser185
Kvote1 / kvote 270%/30%
Motiveret ansøgningJa - se Kvote 1 og 2 under Optagelse
DanskA med min. 6,0
MatematikB
EngelskB
Historie eller samfundsfagB
Vælg uddannelse
Skjul liste

BSc in Business Administration and Service Management

BSc SEM combines business economics and service sector studies and gives you an in-depth understanding of how to market, sell and organise a service in national as well as international markets.

BSc in Business Administration and Service Management

Number of students per year165
Male / female47%/53%
Average age21,5
International students56%
Exchange option5th semester
Internship option5th semester
Teaching languageEnglish
Master programmeCand.merc./MSc in Economics and Business Administration 14 linjer/14 concentrations

Admission

Grade point average for entry2021: Arts & Culture: 8,0 / Tourism & Hospitality: 8,4 / Service & Innovation: 8,6
Grade point average for standbyNo standby
Number of placesArts & Culture: 25 Tourism & Hospitality: 35 Service & Innovation: 105
Quota 1 / quota 270%/30%
Motivational EssayYes - see Quota 1 and 2 under Admission
MathematicsB
EnglishA
History or social studiesB