Mitchell Dean om ny rolle på CBS: Vi følger ikke paradigmer - vi opfinder dem

Mitchell Dean, professor på CBS, bliver den nye leder af Institut for Ledelse, Politik og Filosofi. En opgave, han glæder sig helt vildt til at påbegynde.

26/11/2019

Foto: Jann Thiele Zeiss
Foto: Jann Thiele Zeiss

”Jeg er meget glad og spændt. Det er et stort ansvar og en kæmpe ære,” siger Mitchell Dean om sin nye rolle som leder af Institut for Ledelse, Politik og Filosofi på CBS.

Med sin indtræden som leder af instituttet – der er et af CBS’ største – erstatter Mitchell Dean forgængeren Lotte Jensen, der i dag er direktør for VIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd.

Institut for Ledelse, Politik og Filosofi forsker i business-problematikker, der påvirker mennesket, men også i mennesket som en del af forskellige miljøer; samfundet, naturen og arbejdspladsen.

”Vi har et meget tværfagligt blik på mennesker og business – både ud fra politik, filosofi, historie og jura. Vi gør meget ud af det menneskelige perspektiv, hvilket jeg mener er et utroligt vigtigt aspekt i businessverdenen,” siger han.

Mitchell Dean har været professor på instituttet i seks år og har været indsat som konstitueret leder i ni måneder.

Efter en ansættelsesproces er han nu klar til at påbegynde sit nye arbejde som leder:

”Sammen skal vi forløse det utrolige potentiale, der ligger og venter. Vi er et meget idérigt institut. Vi følger ikke paradigmer, vi opfinder dem,” slutter han.

Læs mere om Mitchell Dean og Institut for Ledelse, Politik og Filosofi.

For mere information kontakt journalist Ida Eriksen

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020