Translokation for HD Marketing Management 2013

HD Marketing Management holdt translokation d. 28. juni for 73 dimittender og var en festlig begivenhed, hvor prisen for bedste afgangsprojekt og højeste gennemsnit blev uddelt.

21/08/2013

Studieansvarlig Flemming Cumberland fortalte, at der var en meget høj gennemførelsesprocent for denne årgang HD-MM’ere. Hertil kom et usædvanligt antal opnåede topkarakterer i afgangsprojekterne. I alt ti studerende opnåede topkarakteren 12. Det bliver svært at overgå både på CBS og hos de andre HD-MM udbydere, fortalte Flemming Cumberland og fortsatte med:

-En hård uddannelsesperiode er nu afsluttet for 73 ’stærke’ men også udmattede dimittender. Dette mål er primært nået via evnen til at få skabt en brugbar balance imellem privatliv, arbejdsliv og studieliv. Et HD-MM speciale er noget ganske særligt, og jeg kan garantere, at vi også fremover vil fastholde og forsvare HD-MM brandet på bedste vis til gavn for alle nuværende og kommende HD-MM’ere samt vores aftagere. Vi vil fastholde de klassiske HD-MM dyder og vil følgeligt ikke forfalde til nogen niveaumæssige nedjusteringer.

Vicedekan for CBS Management Programmes Christian Tangkjær supplerede:
-HD-uddannelsen er den vigtigste erhvervsøkonomiske efteruddannelse i Danmark, der styrker forretningsforståelsen i landets virksomheder, og ser man på toplederne i virksomhederne, så har flere af dem en HD-uddannelse, der supplerer deres kompetenceprofil. HD-uddannelsen er derfor særdeles vigtig for CBS.
HD-Marketing Managements vigtighed i dag i forhold til dansk erhvervslivs udvikling er betydelig, fordi vi netop har behov for stærke medarbejdere, der er i stand til at forstå markedsbevægelser, redefinere markedspositioner og i det hele taget understøtte den forretningsmæssige tilgang i landets virksomheder. På CBS har vi med HD-MM en uddannelse, hvor studiekoordinator og faculty er meget bevidste om at udfordre de studerende og sætte deres praksis i spil og bestræbe sig på ovenstående.

Han opfordrede slutteligt til, at dimittenderne en dag vender tilbage til CBS for at blive endnu klogere.

Pris for bedste afgangsprojekt 2013

Martin Hamann, ansat som Senior Market Manager ved Telenor, fik prisen for et flot afgangsprojekt. Kontaktdirektør Jens Bjørn Nielsen fra Kunde & Co. uddelte den flotte pris på 5.000,- kr.
Martin takkede Kunde & Co for prisen og vejleder Flemming Cumberland for et godt vejledningsforløb. Martin fortalte derefter kort om sit syn på HD-MM uddannelsen. Martin så stor nytte i samspillet mellem uddannelsen og jobbet:

-Det har gjort det mere lærerigt og mere spændende at tage uddannelsen, når man kan sætte sit daglige arbejde i et teoretisk og forskningsbaseret perspektiv og samtidigt kan bruge relevante cases og eksempler fra arbejdslivet i undervisningen.

Martin understregede betydningen af de mange nye relationer og det gode netværk, som er opbygget blandt de studerende. Han opfordrede også CBS til at tage en mere aktiv rolle i at facilitere netværk blandt de studerende, eksempelvis gennem mere gruppearbejde og flere sociale tiltag, ikke blot for alumner, men allerede under HD-uddannelsen.

Pris for højeste gennemsnit 2013
Christian Steen Jensen, direktør i In2Media, fik 10,1 i snit og slog dermed sidste års prisvinder med 0,1 point. Prisuddeleren udviklingschef Jan Maagaard fra Huset Markedsføring uddelte 5.000,- kr. og 1 års abonnement på bladet "Markedsføring". Christian fortæller:

-HD-MM på CBS har givet mig en særdeles anvendelig værktøjskasse, der spænder bredt inden for marketing & markedsledelse, strategi og innovationsområdet såvel nationalt som internationalt med mulighed for yderligere fokusering i slutningen af uddannelsen inden for selvvalgte områder; her valgte jeg valgfaget Forbrugeradfærd (v. professor Torben Hansen), hvor en blanding af dyb teoretisk forståelse og praktisk tilgang gav mig utroligt meget. En anden vigtig ting at fremhæve er den nyere tilgang om at fokusere mere på, at de studerende allerede er på et vist organisatorisk niveau og derfor i stedet ønsker at flyve lidt højere i helikopteren og derved mere se på ledelse og styring.Det er også vigtigt at fremhæve studiets store fleksibilitet ved at gennemføre ens undervisning inden for den samme undervisningsuge for aftenholdet og for lørdagsholdet. At kunne gennemføre HD-specialet via lørdagsundervisning var en af grundene til, at det lykkedes godt for mig.

Yderligere information om Marketing Management:

Solbjerg Plads 3
2000 Frederiksberg