Summer University og CBS Bibliotek

Pensumlitteratur, artikler og læsepladser. Biblioteket på CBS tilbyder en lang række services til dig, som har valgt at tage på Summer University på CBS.

14/06/2023

Ugle

Billede: Colourbox

På CBS Bibliotek glæder vi os altid til sommerperioden, hvor hele campus emmer af international stemning. Vi er klar til at guide dig i brugen af bibliotekets mange ressourcer og det praktiske omkring biblioteksbrug.

Bøger, e-bøger og artikler på pensum

En meget stor mængde af bibliotekets materialer findes online i forskellige databaser. Du kan bruge det meste hjemmefra med dit CBS login. Vi har også en stor samling bøger på biblioteket Solbjerg Plads.

• Bibliotekets søgesystem Libsearch: Heri kan du også finde både fysiske og elektroniske bøger samt online tidsskrifter og artikler.
  • Find tidsskrifter: Brug den til at finde artikler fra pensumlisten ved at søge på tidsskriftets titel.
  • Databaser: Se alle de online ressourcer CBS studerende har adgang til som f.eks. ordbøger og leksika, aviser, statistik, regnskaber eller markedsrapporter, akademiske artikler mm.

Book læseplads

Der er læsepladser og grupperum over hele campus.
Gå til my.cbs.dk for at booke plads online

Kurser

Vi har tilrettelagt 4 kurser på engelsk, som hjælper dig i gang med de vigtigste online ressourcer, biblioteket stiller til rådighed.

Finding Scholarly Literature
A brief introduction to systematic and efficient retrieval of scholarly literature for your papers.

29. juni 2022

Company, market and industry, country and consumer data
Get an overview of professional research databases with valuable information for your papers.

4. juli 2022 17:10-18:40

Qualitative data analysis with Nvivo
A tool for analysing interviews, texts or other qualitative data.

5. juli 2022 17:10-19:45

Questionnaires with Qualtrics
A tool for collecting, analysing, and presenting quantitative data.

10. juli 2022 17:10-18:40

Log ind i Libsearch

Når du søger i Libsearch efter bøger og artikler, får du flere akademiske artikler i resultaterne, hvis du logger ind med CBS mail og password. Det skyldes, at nogle af vores abonnementer kræver login for at blive vist. Det er derfor en god ide at logge ind i Libsearch, inden du starter dine søgninger.

Pinkode til lån

Vi har allerede en brugerkonto klar til dig. Første gang du logger ind, anbefaler vi, at du opretter en pinkode under "Personlige oplysninger". Den skal du nemlig bruge, når du vil låne fysiske materialer på selvbetjeningsautomaterne i biblioteket.

Hvis du låner materiale fra CBS Bibliotek, er det i Libsearch, du kan logge ind, se dine lån og forny dem.

Kontakt os

Finder du ikke det, du søger, vil vi gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe dig med din informationssøgning.
    Send en mail og få svar senest efter 2 arbejdsdage. på library@cbs.dk

Sidst opdateret: CBS Library // 14/06/2023