• 16.06.2020

Anbefalet sommerlæsning '20

Sommerferien kan være en anledning til fordybelse, som for eksempel en bog eller podcasts. Vi har inviteret tre professorer Jesper Rangvid, Lucia Reisch og Mikkel Flyverbom til at komme med deres bud på god sommerlæsning. God læselyst!
  • 26.03.2020

Digitalisering skaber nye typer af opgaver for offentlige ledere

Ambitionen om, at digitalisering skal effektivisere arbejdet, stemmer ikke altid overens med mængden af nye opgaver, som opstår i kølvandet på automatiseringen. Et nyt forskningsprojekt skal nu afdække udviklingen, og hvad den betyder for ledere i den offentlige sektor. Resultaterne skal bruges på efteruddannelsen på CBS, Master of Public Governance, der uddanner og klæder de offentlige ledere på til fremtiden.
  • 26.03.2020

Hvad laver en CBS’er i dag?

I år 2019 dimitterede mere end 3.000 kandidatstuderende fra Copenhagen Business School (CBS), og i 2018 yderligere 3.000. Hvad laver alumnerne i dag? Her får du et overblik over, hvordan de fik deres første job efter dimission, deres valg af branche og sektor, og hvad de ser som de tre vigtigste faktorer for at lande det første job efter kandidatuddannelsen.
  • 19.12.2019

Anbefalet ferielæsning 2019

For mange af os er ferierne de eneste perioder, hvor man endelig får tid til at læse. CBS-forskerne Antonia Erz, Andreas Wieland og Melanie Lucia Feldhues giver dig her deres bud på de bedste 9 bøger, som du kan kaste dig over i ferien. Hvad enten det er skønlitteratur eller faglitteratur. Rigtig god fornøjelse!
  • 19.12.2019

Med egne ord – Bastian Külzer, medstifter af Kader

Et stærkt netværk er en nøglesten for Bastian Külzer. Det er vigtigt, uanset om du er studerende, en del af CBS Business Mentor Programme eller hvis du, ligesom Bastian, starter din egen virksomhed i Berlin. Han har en cand.merc. i Innovation Management and Business Development fra CBS og har arbejdet for adskillige start-ups inden for kunstig intelligens.
  • 29.10.2019

Top fem karrierepodcasts

Bruger du meget tid med høretelefoner i ørerne, når du er på farten? Vi har lavet en liste med de bedste karriererelaterede podcasts.
  • 20.09.2019

Sådan gik IIH Nordic over til en fire-dages arbejdsuge uden lønnedgang

Få indblik i nogle af de konkrete værktøjer og metoder, der har bidraget til, at IIH Nordic har fået succes med at indføre en fire-dages arbejdsuge uden lønnedgang – en ny måde at arbejde på, der tager udgangspunkt i, at det digitale bureau ønsker at fastholde sine medarbejdere ved at øge deres livskvalitet.
  • 19.09.2019

Med egne ord - Yotvat Rieder Aviram, Worldwide Communications Manager, HP, Graphics Printing

For Yotvat Rieder Aviram er den mindre oplagte vej ofte den mest interessante vej at tage. Yotvat ankom først til Danmark som backpacker, senere som udvekslingsstudent og sidst som fuldtidsstuderende på International Business-studiet på CBS. Det, der var tænkt som et kort eventyr blev til ni år i Danmark. Nu er hun tilbage i Tel Aviv, men engagerer sig stadig i CBS som mentor for nuværende studerende i CBS Mentor Programme.
  • 19.06.2019

Med egne ord – Anders Dons, Nordic CEO for Deloitte og CBS Æresalumne 2019

Anders Dons har hele tre uddannelser fra CBS i rygsækken, hvor han sideløbende med studierne gjorde en blændende karriere i revisions- og rådgivningskoncernen Deloitte. I dag er han partner og CEO for Deloitte i Norden, far til fem børn og udnævnt CBS Æresalumne 2019, blandt andet på grund af sit stærke fokus på bæredygtighed og diversitet.

Sider