Love Suits Everyone

17.-23. august deltager CBS i Copenhagen Pride Week, ligesom vi er med i dette års digitale Pride Parade efterfulgt af Pride Show, der begge vises på TV2 Lorry lørdag den 22. august.

17/08/2020

Foto: Liza Dava
CBS deltager i Copenhagen Pride, fordi vi har en samfundsforpligtelse til at skabe viden og forståelse igennem forskning i diversitet. Det er vores ansvar som offentligt universitet at sikre et inkluderende studiemiljø, der byder alle studerende velkommen og lader hver enkelt føle sig hjemme - en forudsætning for at vores kandidater kan uddanne sig til innovative og empatiske ledere og kolleger. Det ansvar gælder også i forhold til vores medarbejdere, hvor CBS altid stræber efter at skabe en inkluderende arbejdsplads, der tiltrækker og udvikler sine medarbejdere.

Få mere at vide om, hvorfor CBS involverer sig aktivt i Copenhagen Pride i denne video med CBS’ rektor, Nikolaj Malchow-Møller.
#LoveSuitsEveryone

@cbscph

Se det fulde CBS-program:

Tirsdag den 18. august, 15:00-16:00: Pride: A new civil religion? (Pride: en ny ’civil’ religion?) Sted: Telt 1, ‘David Kato’, Rådhuspladsen
Sprog: Engelsk
En prideparade er en offentlig (og larmende) fejring af de værdier, som et demokrati ikke kunne være foruden: Tolerance, inklusion, hensyntagen til andre. Kollektiv bekræftelse af disse værdier er ofte associeret med konceptet ’civil religion’: Pride fejrer universelle værdier gennem et offentligt ritual, men det kan også skabe kulturelle gnidninger i samfundet og værdierne kan blive kapret af politiske grupper og virksomheder. Hvad skal der til for at fastholde Pride som et åbent folkeritual i fremtiden?

Deltagere: Interviewer: Lars Henriksen (forperson, Copenhagen Pride), Stefan Schwarzkopf (lektor, Copenhagen Business School), Sine Nørholm Just (professor, Roskilde University), Jannick Friis Christensen (postdoc, Copenhagen Business School)

Onsdag den 19. august, 12:00-13:00: CBS Thesis Saloon (CBS’ bachelor- og specialesalon)
Sted: Telt 1: ‘David Kato,’ Rådhuspladsen
Sprog: Engelsk
Bag bachelor- og specialeopgaverne på Copenhagen Business School står studerende med en særlig passion for deres område. Vi har derfor skabt CBS’ bachelor- og specialesalon, hvor studerende præsenterer opgaver med fokus på emner som LGBTI+, pride og diversitet – så forbered dig på at blive udfordret på, hvad du tror, du ved! Målet er at oplyse og inspirere publikum – og at udfordre udbredte holdninger og antagelser fra et akademisk perspektiv.

Torsdag den 20. august, 16:30-17:30: Talk: LGBTI employee networks (Debat: LGBTI medarbejdernetværk)
Sted: Telt 1: ‘David Kato’, Rådhuspladsen
Sprog: Engelsk
Kan man bruge LGBTI+ medarbejdernetværk til andet end at spise god mad og lufte sine utilfredsheder? To eksperter bliver interviewet om fordelene ved sådanne netværk, der ellers bliver kritiseret for at have en minimal indflydelse på forbedringen af minoriteters arbejdsforhold. Netværkene udvikler sig ofte til separate grupper, der bliver ekskluderet fra den øvrige institution. Omvendt kan de styrke fremkomsten af diversitet, der ellers ville blive underkuet af mere dominante arbejdspladskulturer. Vi diskuterer for og imod samt bedste praksis.

Deltagere: Interviewer: Jannick Friis Christensen (postdoc, Copenhagen Business School), Dr. Anna Einarsdottir (seniorlektor, The York Management School, University of York), Ulla Dalsgaard (Nordic Learning Partner hos IBM, og grundlægger af Danish LGBT Business Network)

Lørdag den 22. august, 18:30-19:30: Digital Copenhagen Pride Parade (TV2 Lorry / Online Event)

Den ikoniske parade igennem Frederiksberg og Københavns gader, som vi kender og elsker er desværre ikke mulig i år, men Copenhagen Pride har skabt et digitalt alternativ, der bliver både festligt, oplysende og inspirerende – og som også vil fokusere på nogle af de vigtige begivenheder, der har skabt behovet for en Pride Parade. CBS deltager med en video med rektor Nikolaj Malchow-Møller.

Lørdag den 22. august, 19:45-21:45: Copenhagen Pride Show (TV2 Lorry / Online Event)
Dette års Pride Show bliver en enestående fejring – et digitalt show, der vil tryllebinde dine øjne og gøre dig stum. Pride Showet bliver Danmarks første møde med formatet XR, der står for eXtended Reality og som vil samle show, mennesker og teknologi til en totaloplevelse.

Sidst opdateret: Communications // 04/04/2022