CBS Research News: Arbejdsløshed booster din livsstil

Stik imod fordommene fører det ikke nødvendigvis en mere usund livsstil med sig, hvis man mister sit arbejde, konkluderer tre forskere. Læs den og andre forskningshistorier i nyhedsbrevet CBS Research News, som netop er udkommet.

06/04/2017

Anden udgave af nyhedsbrevet CBS Research News er netop publiceret. Her er seks historier, der opdaterer dig på den nyeste forskning fra CBS.

Læs hele nyhedsbrevet CBS Research News

Arbejdsløshed booster din livsstil
Tre forskere har undersøgt sammenhængen mellem arbejdsløshed og mad, motion, rygning og alkohol. Resultaterne viser overraskende, at tab af job fører til en sundere livsstil.

Læs hele historien Arbejdsløshed booster din livsstil

Fransk præsidentvalg overrasker
Frankrig oplever en præsidentvalgkamp, som uge efter uge har overrasket. Hele Europa følger nøje med i duellen mellem de uventede spidskandidater. Prognoserne svinger mellem et dødsstød til EU og et nedbrud af de traditionelle poler i fransk politik. Hør her professor Jesper Rangvid og lektor Mette Zølner om konsekvenser for Europas økonomi, det franske samfund og valgets slutspurt frem mod sommeren.

Læs hele historien Fransk præsidentvalg overrasker

Hurtigt overblik
Kom med Flemming Poulfelt på indersiden af bestyrelserne hos 36 nordiske virksomheder, hør hvordan Michael Møller råder dig til at undgå økonomisk dumme beslutninger, læs hvordan topchefers villighed til at løbe risici ifølge Caspar Rose øges med lønnen, kom tæt på Majken Schultz og Carlsbergs success med at bruge sin historie i branding og så er en ny CSR-bibel landet. Få et Hurtigt Overblik.

Læs hele historien Hurtigt overblik

100 år med CBS – en fighter der fik succes
Med næsten 22.000 studerende og international anerkendelse i bagagen fejrer CBS i år 100 års jubilæum. Men succesen er ikke kommet uden sværdslag. Økonomiske begrænsninger og en stadig kamp for akademisk anerkendelse har gennem tiden truet med at sætte en stopper for ambitionerne. Hele CBS’ historie foldes ud i ny jubilæumsbog.

Læs hele historien 100 år med CBS - en fighter der fik succes

Hvordan lukkes den europæiske sundhedskløft?
Når det kommer til fedme og ulighed i sundhed, er Europa delt i nord og syd. Men ifølge professor Lucia Reisch og et omfattende europæisk forskningsprojekt er kernen af problemet det samme for alle lande. Jo lavere indkomst- og uddannelsesniveau i en familie, desto tykkere er børnene.

Læs hele historien Hvordan lukkes den europæiske sundhedskløft?

Nye forskere på CBS
CBS har mere end 650 forskere. Hvert år kommer nye ansigter til, eller forskere får nye opgaver. Mød lektor Janine Leschke, adjunkt Leif Christensen, lektor Troels Michael Lilja, professor Chee-Wee Tan og institutleder Dorte Salskov-Iversen.

Læs hele historien Nye forskere på CBS

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020