Energibesparelser fra 1. oktober 2022

Flere tiltag sættes i værk for at sænke forbruget af el og varme i biblioteket. Natindgangen lukker, så der ikke længere er åbent om natten og temperaturen sænkes til 19 grader. Det sker i lyset af den nuværende energi- og forsyningssituation.

29/09/2022

Grafik en mand slukker på en knap

I lyset af den nuværende energi- og forsyningssituation indfører CBS energisparetiltag fra 1. oktober 2022. Tiltagene sættes i værk for at sænke forbruget af el og varme.

CBS Bibliotek har i den forbindelse besluttet at lukke for adgang til biblioteket om natten. Fra den 1. oktober kan man derfor ikke længere benytte natindgangen på Solbjerg Plads med sit adgangskort. Det er endnu ikke besluttet om læsesalene i Graduate House skal lukkes om natten. Indtil videre er der åbent med adgangskort.

Biblioteket har fortsat lange åbningstider, da det er vigtigt for vores brugere at kunne benytte faciliteterne til studierne.

Fra 1. oktober er åbningstiden på CBS Bibliotek Solbjerg Plads:

• Mandag-fredag 7:30-23:00
  • Lørdag, søndag og helligdage 8:00-22:00

Dette gælder kun CBS-studerende og ansatte. Biblioteket lukker kl. 18:00 for andre brugere.

Energibesparende tiltag på CBS Bibliotek

• Natindgangen bliver lukket hele døgnet. Biblioteket vil derfor ikke være åbent om natten.
  • Temperaturen sænkes til 19 grader i åbningstiden og natsænkning uden for åbningstid.

Hvad har vi ellers gjort?

• Nye bordlamper slukker automatisk efter 8 min. uden aktivitet. Tjek om dioden lyser grøn – et let tryk på oversiden af lampen slår automatikken til.
  • Alle lamper ved reoler og i loftet er skiftet til LED.
  • Lysdæmper i det nyligt renoverede skrankeområde ved lav aktivitet
  • Vi opfordrer bibliotekets brugere og personale til at tage trappen i stedet for elevatoren.

CBS-ansatte kan finde flere informationer om sparetiltagene på share.cbs.dk

Sidst opdateret: CBS Library // 29/09/2022