Socialt engageret Deloitte-direktør udnævnes til CBS Æresalumne 2019

Årets æresalumne hædres for sin anerkendelsesværdige karriere og sit fokus på socialt ansvarlige emner. Tillykke til Anders Vad Dons, uddannet revisor fra CBS i 1996 og i dag partner og CEO i Norden for den globale revisions- og rådgivningskoncern Deloitte.

12/03/2019

Anders Vad Dons
Fotograf: Ulrik Jantzen

Årets æresalumne arbejder aktivt for at fremme ledelsesmæssig mangfoldighed. Han er en central figur i Deloittes stærke engagement i initiativer rettet mod at realisere FN's verdensmål for bæredygtighed. Og han er personligt involveret i initiativet ’Small Great Nation’, der har fokus på at styrke Danmarks position inden for vækst, digitalisering og globalisering gennem en faktabaseret dialog og debat.

Hvert år udnævner CBS en alumne, som har en anerkendelsesværdig karriere, har bidraget særligt til samfundet og gerne har engageret sig i CBS efter sin dimission. De kriterier lever Anders Dons, partner og CEO i Norden, Deloitte, fuldt op til, og derfor tildeles han titlen som CBS Æresalumne 2019.

”Årets æresalumne er nået langt med sin karriere og har fremmet en positiv udvikling på en række socialt ansvarlige områder. Det er beundringsværdigt, og vi er stolte af, at Anders Dons har en baggrund fra CBS", siger rektor for CBS, Nikolaj Malchow-Møller.

Anders Dons dimitterede i 1996 fra cand.merc.aud. og har herudover to HD-uddannelser fra CBS; HD i Finansiering og Kreditvæsen og HD i Regnskabsvæsen og Økonomistyring. Hans karriere har næsten udelukkende udspillet sig i Deloitte, hvor han har opnået to topposter først som CEO i Danmark i 2012 og fra 2016 som CEO i Norden. I nogle år var han også en del af Deloittes globale bestyrelse.

Om titlen som Æresalumne 2019 siger Anders Dons i et interview:
”Jeg er stolt af CBS og af at være udklækket derfra. Det er stort, når et fællesskab, man er stolt af, er stolt af én”.

Læs hele interviewet med Anders Dons

Anders Dons holder et oplæg ved Alumni Day den 23. maj 2019.

Tidligere udnævnte CBS Æresalumner
2018: Lise Kingo, HD i Afsætningsøkonomi (1992)
2017: Claus Meyer Nielsen, cand.merc.int. (1991)
2014: Andreas Nicolaisen, HD i Regnskabsvæsen (1965)