Rambøll vinder HBH markedsføringspris 2021

Vinderen af HBH Prisen 2021 blev udpeget i går på CBS, og modtageren er Rambøll. HBH Prisen er en pris, der uddeles årligt af forskere på CBS og HBH Fonden state-of-the-art-markedsføring fra en dansk virksomhed eller organisation.

17/09/2021

Bjarke MacCarthy
Fra venstre mod højre optræder Mads Bødtcher Hansen, repræsentant for HBH Fonden, Ib Enevoldsen, administrerende direktør for Rambøll i Danmark, Neel Strøbæk, Senior Group Director i Rambøll, Mogens Bjerre, lektor på CBS og Gregor Halff, dekan for uddannelse på CBS.
Foto: Bjarke MacCarthy

Rambøll har i de senere år undergået en transformation fra traditionel ingeniørvirksomhed til en bæredygtig, global spiller. Rambøll udfordrer både kunder og alle øvrige aktører i deres projekter rundt omkring i verden i forhold til at tænke og agere stadig mere bæredygtigt.

”Med en dedikeret indsats for bæredygtighed i alle processer er Rambøll meget bevidst om virksomhedens sociale ansvar. Det er afgørende for tildelingen, at bæredygtighed har været i fokus i en årrække. Bæredygtighed er indarbejdet i Rambølls kultur og DNA, og Rambølls markedsføring er i fuld overensstemmelse med virksomhedens værdier,” siger jurymedlem og lektor Mogens Bjerre om udpegningen af Rambøll.

”Det er på grund af vores mange dedikerede kolleger, der i mødet med kunder og samarbejdspartnere, tager bæredygtighed til et nyt niveau,” siger Ib Enevoldsen, Managing Director for Rambøll i Danmark om prismodtagelsen og forsætter: ”At bliver anerkendt som thought leader for bæredygtige løsninger er et resultat af, at vi konstant prøver at påvirke de industrier, vi bevæger os indenfor, i en positiv retning. Ved at igangsætte dialoger og dele indsigter sigter vi efter at højne standarderne for bæredygtighed.”

CBS-studerende skriver specialer med Rambøll

Med prisen følger en aftale om, at CBS-studerende kan skrive speciale sammen med og derved levere analyser og strategisk input til vindervirksomheden. Rambøll har præsenteret en række udfordringer, som virksomheden glæder sig til, at studerende undersøger. Og der er en pengepræmie på spil, som uddeles næste år, til den eller de studerende, der skriver bedste speciale; den såkaldte HBH Troubleshooter-pris. Studerende kan læse mere på my.cbs.dk: https://studentcbs.sharepoint.com/sites/MastersThesis/SitePages/Troubles...

Dette års vindere af Troubleshooter-prisen er Ida-Lin Albinus og Christine Frølich Reuther for specialet med titlen: ”Branding and innovation in The Royal Danish Theatre - An actor-network theoretical study of the brand value of The Royal Danish Theatre with the introduction of KGL Xtra”.  De forklarer om det værdifulde samarbejde:

”Det har været enormt spændende at undersøge et så historisk men stadig relevant brand som Det Kongelige Teater og at undersøge KGL XTRA som et nyt digitalt initiativ. Vi har foreslået en ny metode til, hvordan man kan analysere et brand og arbejde med branding. Vi håber, at det kan give Det Kongelige Teater nogle nye indsigter.”

Hvad er HBH Prisen?

Bag HBH Prisen står Henrik Bødtcher-Hansen, som kort tid efter 2. verdenskrig etablerede H. Bødtcher- Hansen A/S, der gjorde navnet HBH kendt for salg af el-artikler. HBH Prisen er blevet uddelt siden 1991 og uddeles af CBS og HBH-fondens bestyrelse. HBH Prisen har været uddelt til blandt andre Det Kongelige Teater, Mikkeller, B&O Play og VELUX.

Hvis du vil vide mere om HBH Prisen, kan du kontakte: Liselotte Skovsgaard Jensen - lsj.slk@cbs.dk.

Sidst opdateret: Sekretariat for Ledelse og Kommunikation // 11/07/2023