Følg spritnyt online kursus i Strategic Management

CBS vandt tidligere på året Courseras opfordring til at tilbyde online kurser indenfor Business Strategy. Vi lancerer nu det nye kursus i Strategic Management sammen med tre andre spændende online kurser (MOOC) i Neuromarketing, Social Entrepreneurhsip og Ledelse i Organisationer i det 21. århundrede.

29/09/2015

Det var et forslag fra CBS til et online kursus i Business Strategy, som Coursera valgte at tage med i efterårets lancering af nye MOOC', Massive Open Online Courses. Sammen med hæderen modtog CBS også en check på 100.000 dollars, som dækker udviklingsomkostninger til kurset. Pengene investeres derfor i nye online kurser, så hold øje med Coursera eller CBS' medier.

CBS giver her fra september mulighed for at følge det omtalte online kursus i Strategic Management med professor Robert Austen, adjunkt Marcus Møller Larsen og lektor Nickolai Progrebniakov.

MOOC’en i Strategic Management er en del af Coursera’s (og mange andre MOOC-udbyderes) nye satsning, on–demand online kurser, hvilket rent praktisk vil sige, at man som studerende kan tage kurset når som helst, og i det tempo man ønsker.

Du kan læse mere om CBS' satsning på MOOC her.

Du kan også følge tre andre MOOC fra CBS her:
•    Leadership in 21st Century Organisations med Robert Austen og Shannon Hessel
•    Neuromarketing med Thomas Ramsøy
•    Social Entrepreneurship med Kai Hockerts og Kristjan Jespersen

Denne nye måde at udbyde kurser gør undervisningen meget mere fleksibel for de studerende, da de kan tage undervisningen når det passer dem. Det bliver derfor nemmere at kombinere sine studier med et studiejob, fordi man ikke behøver at tage hensyn til overlapning af job og undervisning.

CBS har som strategisk indsatsområde at styrke IT i undervisningen, herunder at en større del af undervisnings- og læringsaktiviteterne på CBS skal ske i form af ’blended learning’. Blended learning dækker bredt over alle mulige kombinationer af traditionel undervisning i klasselokalerne kombineret med undervisning, der finder sted online. Det er også meningen, at udnytte undervisningsmaterialet fra de nyudviklede kurser i Strategic Management til blended undervisning på CBS.

Læs mere om Coursera her.

For flere oplysninger kontakt Jakob Ravn og Annemette Kjærgaard

Sidst opdateret: Communications // 17/12/2017