Finansminister Bjarne Corydon diskuterer moderne velfærdsstat på CBS

Forfatteren bag bogen ’Konkurrencestaten’, professor Ove K. Pedersen, får 17.december besøg af selveste Finansminister Bjarne Corydon, der vil give sit syn på den moderne velfærdsstat.

13/12/2013

Hvad er en konkurrencestat? Hvordan konkurrerer den? Hvilken konkurrencestat nærmer Danmark sig? Og udelukker udviklingen den danske velfærdsstat?

I august meddelte Finansminister Bjarne Corydon: ”Jeg tror på konkurrencestaten som den moderne velfærdsstat.” I bogen ’Konkurrencestaten’ introducerede professor ved Department of Business and Politics, Ove Kaj Pedersen, begrebet i dansk sammenhæng. Den 17. december mødes de to til en debat om den danske konkurrencestat på Copenhagen Business School.

Seminaret sætter samtidig punktum for det mest omfattende forskningsprojekt om konkurrencestaten hidtil, som et hold af fremtrædende danaske og internationale samfundsforskere har bedrevet. Finansministeren og Ove K. Pedersen vil således til seminaret debattere konkurrencestaten i forhold til velfærdsstatens fremtid.

Forud for denne debat vil Ove K. Pedersen analysere forholdet mellem konkurrencestat og velværdsstat, og her påvise, hvordan den danske konkurrence-stat stadigvæk er en velfærdsstat. Samtidig vil det også påvises, at denne udfører velfærdsopgaver med langt større effektivitet og kvalitet end tidligere.

Læs mere om arrangementet og tilmeld dig på dette link.

For flere oplysninger om arrangementet kontakt Sara Dahlman, Department of Business and Politics, sda.dbp@cbs.dk.

For flere oplysninger om 'Konkurrencestaten' kontakt professor Ove K. Pedersen, op.dbp@cbs.dk.

Dato og tid: December 17, 16.00-17.30

Sted: Carlsberg Group Auditoriet (SP202) Copenhagen Business School, Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg

Sidst opdateret: Communications // 30/01/2024