CBS placeret flot på rangliste over prestigefyldte erhvervsuniversiteter

En ny opgørelse over universiteter med business- og management-studier placerer CBS sammen med en række prominente erhvervsuniversiteter fra hele verden. Også Executive MBA-uddannelsen får en flot ranking.

10/03/2017

En 13. plads på verdensplan. Den respekterede, britiske institution Quacquarelli Symonds (QS) har netop offentliggjort deres rankings af erhvervsuniversiteter i hele verden. Institutionen måler kvaliteten af universiteterne og har altså placeret CBS på en 13. plads i verden inden for feltet ”Business & Management Studies”.

”Vi er meget stolte over resultatet. Vi er på listen sammen med nogle skoler med et rigtig godt renommé og endda mange private universiteter med helt andre forudsætninger end os. Også set i det lys er det en rigtig god placering,” siger Janie Huus Tange, kommunikationschef på CBS.

I år er det første gang, at Executive MBA-uddannelser ranglistes, og her placeres CBS som nummer 12 i Europa.

”Der er mange gode business schools i Europa med gode MBA-uddannelser, og vi er også her meget glade for at kunne blande os i det felt,” siger Janie Huus Tange.

Top 20 for 2017 for ”Business & Management Studies”:

1. Harvard University
2. London Business School
3. INSEAD
4. MIT
5. University of Pennsylvania
6. Stanford University
7. University of Oxford
8. University of Cambridge
9. London School of Economics and Political Science
10. University of California, Berkley
11. Bocconi University
12. HEC Paris School of Management
13. Copenhagen Business School
14. Northwestern University
15. National University of Singapore
16. University of California, Los Angeles
17. New York University
17. University of Chicago
19. Colombia University
20. The Hong Kong University of Science and Technology

Læs mere om rangeringen af Executive MBA-uddannelserne.

Sidst opdateret: Communications // 02/09/2020