Copenhagen Speech Event 2013

Copenhagen Speech Event samler sprogforskere og sprogteknologer fra hele Europa

Mandag, 18 marts, 2013 - 09:00 to Fredag, 22 marts, 2013 - 17:00

International konference ved Department of International Business Communication

IBCs nye forskningsplatform The Bridge er i marts vært for Copenhagen Speech Event 2013. Med sin nye platformstruktur har IBC fået ny kapacitet til at arrangere store, internationale konferencer. The Bridge (Using Technology to Bridge Communication Gaps) er IBCs mest teknologitunge forskningsplatform og ser det som sit mål at bringe avanceret sprogteknologi til markedet.

Copenhagen Speech Event samler sprogforskere og sprogteknologer fra hele Europa, og vi benytter chancen til at vise CBS som en udogmatisk og helt moderne forskningsinstitution. Hvor sprogforskningen traditionelt har henvendt sine resultater til sit eget miljø, er CBS's sprogforskning rettet direkte udad mod det omgivende samfund. Ud over at være konferencens værter, ønsker vi at bidrage til en ny forståelse af, hvad sprogforskning er og kan være i et samfundsmæssigt perspektiv. På konferencen præsenterer CBS sig selv med en række emner inden for anvendt sprogteknolog, såsom talegenkendelse i særlige faglige domæner, intelligente sproglige web-løsninger og - ikke mindst - talesproget som politisk instrument i medierne og den offentlige debat.

Copenhagen Speech Event 2013 arrangeres i samarbejde med LANCHART (Centre for the Study of Language Change in Real time) ved Københavns Universitet. Konferencen finder sted på CBS d. 18-20. marts og d. 20-22 marts på KU.

Sidst opdateret: Communications // 15/11/2021