Vigtig anerkendelse

CBS får internationalt kvalitetsstempel for endnu en 5-årig periode

10/06/2005

CBS får internationalt kvalitetsstempel for endnu en 5-årig periode

Efter et internationalt Peer review er det nu officielt, at CBS igen modtager EQUIS-kvalitetsstemplet fra den førende europæiske akkrediteringsinstitution

The European Foundation for Management Development, efmd for endnu en 5-årig periode. Tildelingen sker ud fra internationalt anerkendte kriterier, hvor bl.a. kvalitet og sammenhæng i strategi, uddannelsesprogrammer, studentermateriale, forskere, internationalisering og relationen til erhvervslivet vurderes indgående.

Betydningsfuld anerkendelse

"CBS er meget tilfredse med at kunne bære EQUIS-stemplet i endnu en 5-årig periode," siger universitetsdirektør Gert Bechlund.

CBS er på rette vej i internationaliseringsprocessen

"Det er tilfredsstillende anerkendelse af udviklingen på CBS, hvor hele vores portefølje af uddannelser og forskning inden for både økonomi og sprog set under ét betegnes som meget lovende, og anerkendes som værende på et tilfredsstillende kvalitetsniveau. Tilbagemeldingen fra dette Peer review er konstruktiv og positiv - og viser, at CBS er på rette vej i sin internationaliseringsproces. Som et vigtigt næste skridt vil CBS nu arbejde på at opnå det amerikanske kvalitetsstempel gennem en AACSB-akkreditering, der vil medvirke til at gøre CBS endnu mere synlig på den anden side af Atlanten for dermed at kunne tiltrække de allerbedste udenlandske studerende," siger Gert Bechlund.

Inden for den næste 5-årige periode er det CBS' mål, at mellem 20% og 25% af alle studerende og undervisere kommer fra udlandet.

Sidst opdateret: Communications // 05/07/2005