Velkommen

Poul Nyrup Rasmussen er ny adjungeret professor på CBS

30/03/2005

CBS ønsker Poul Nyrup Rasmussen velkommen som adjungeret professor

Den tidligere socialdemokratiske statsminister og nuværende medlem af Europaparlamentet Poul Nyrup Rasmussen tiltræder som adjungeret professor på CBS. Han skal med sin omfattende politiske og økonomiske karriere særligt tilknyttes udviklingen af områderne politik, økonomi og globalisering.

Stor ære

”Det er en stor ære for os at byde Poul Nyrup Rasmussen velkommen her på CBS”, konstaterer professor Niels Åkerstrøm.

”Hans politiske engagement og økonomiske ekspertise, hans professionelle karriere på både nationalt og internationalt niveau samt hans viden og indsigt i globaliseringens udfordringer, gør ham til en utrolig stor kapacitet og gave for CBS fremover – og vi glæder os meget til samarbejdet med ham”.

Fokus på politisk ledelse i en foranderlig verden

Poul Nyrup Rasmussen tiltræder mandag

den 4. april 2005 med forelæsningen

National, Europæisk og International Politisk Ledelse - forbundet eller for evigt adskilt? Forelæsningen vil have fokus på politisk ledelse i en verden, der ikke er, som den har været.

"Fra at have været de ambitiøse mappebæreres Handelshøjskole ser jeg nu mere og mere tydeligt et uddannelsessted, der samler mange flere discipliner, der er relevante i forhold til, hvordan dansk erhvervsliv udvikler sig i den globale tidsalder. Jeg ser flere og flere træk, som jeg genkender fra London School of Economics. CBS udvikler både sociale, miljømæssige og filosofiske dimensioner af det at drive moderne virksomhed. Skolen har vist sig som unik og original. Den udvikling vil jeg gerne bidrage yderligere til" udtaler Poul Nyrup Rasmussen i forbindelsen med sin tiltrædelse

INVITATION OG PROGRAM FOR DAGEN

14:00 - 14:10 Velkomst