Valgdebat på CBS

Spil spillet – og spil det bedre end de andre

26/10/2005

Spil spillet – og spil det bedre end de andre

I anledningen af det kommende kommunalvalg arrangerer studerende på CBS en valgdebat, hvor unge lokalpolitiske kandidater bliver udfordret på sammenhængen mellem deres politiske værdier og deres konkrete handlingsplaner.

Det er blevet sværere at være politiker

Politikere i dag er fanget i forskellige spændingsfelter og hensyn: mellem bl.a. det regionale og det nationale, mellem de unge og de gamle og mellem erhvervs- og miljøhensyn. Problemstillinger, der kun bliver stærkere med den nye kommunalreform – og dette artikuleres gennem den anderledes valgdebat:

Ikke endnu en dødssyg valgdebat

”I København er 40 % af befolkningen unge mennesker og kun 4 % er repræsenteret i Borgerrepræsentationen. CBS vil gøre lokalpolitik vigtigt for de studerende, fordi det påvirker deres hverdag meget – men samtidigt ved vi godt, at der skal meget til for at fange deres opmærksomhed. Derfor har vi valgt ikke at lave endnu en dødssyg valgdebat – men en case-baseret diskussion, hvor vi skal være iagttagere til selve det politiske arbejde med at træffe beslutninger på kort tid i forhold til de politiske værdier samt se spillet i forhold til de andre politiske partier,” forklarer medarrangør Sophian Drif fra WELL.

Tid og sted

Debatten finder sted onsdag 2. november på Solbjerg Plads 3 i auditorium SPs10 fra kl. 15.00 til 16.00 og er arrangeret af en gruppe studerende fra studenterorganisationerne DSR og WELL.

Casen

• Hemmelig

Deltagere

• Lars Dueholm, jurist (Venstre)