The European MBA

CBS med i europæisk aftale

07/10/2005

CBS med i europæisk aftale

CBS er ny partner i The European MBA, der blev grundlagt I 2002 af Mannheim Business School (Tyskland), Warwick Business School (Storbritannien) og Ecole Supérieure des Sciences Economiques et Commerciales (Frankrig).

Personlig udvikling og management

MBA’en er en lederuddannelse med stærkt fokus på personlig udvikling og management i forskellige kulturelle kontekster. Gennem et års intensiv undervisningen vil de studerende opholde sig på skoler i tre lande udsat for forskellige kulturelle udfordringer og studiemiljøer. Det kræver omstillingsparathed, brud med traditionelle måder at tænke og handle på samt fingerspidsfornemmelse:

Partnerskaber

”Den europæiske MBA tilbyder de studerende et europæisk syn på international business, hvilket har vist sig at være et vigtigt skridt på vejen for kommende ledere. Som en del af internationaliseringsstrategien på CBS udvider uddannelsen vores partnerskab med nogle af de førende business schools i Europa. Det er en god mulighed for vores MBA-studerende, og vi er glade for at kunne inkludere dette i vores programportefølje,” siger professor Christer Karlsson, dekan på CBS Executive.

CBS byder i år velkommen til fem deltagere fra Mannheim, og deltagerne på Full-time MBA på CBS vil følge kurser i Mannheim. Fra 2006 vil studerende på den europæiske MBA tilbringe to af deres semestre på en af partnerskolerne.

Sidst opdateret: Communications // 07/10/2005