Talekonkurrence 2005

Taler med noget på hjertet

21/11/2005

Taler med noget på hjertet

Sidste år brød CBS’ talekonkurrence mediernes lydmur. Nu udskriver CBS igen konkurrencen om, hvem der kan tale mest overbevisende overfor en større forsamling.

De garvede talere og de grønne studerende

Dommerne er garvede talere, de dystende deltagerne er grønne førsteårsstuderende, og temaet er

”Taler, der vil noget med nogen.

”Vi ønsker taler, der vil påvirke publikum – og det giver dette års konkurrence et udtalt argumenterende og politisk præg. Fx den

studerende, der agiterer for det rimelige i at afskaffe studenterevalueringerne på de videregående uddannelser, eller måske

andelshaveren, der foreslår at de franske tv-kanaler erstattes af arabiske kanaler i foreningens tv-pakke, eller den

nybagte mor, der fraråder andre mødre at lade deres barn udsætte for det store udbud af vaccinationer, der tilbydes i dag. Vi ønsker talere, der tør agitere for budskaber, man kan være uenig i – og gerne kontroversielle budskaber, blot argumentationen er velovervejet og i orden,” fastslår ph.d.-studerende og arrangør Jonas Gabrielsen fra Center for Kommunikation på CBS.

Dommerne ved Talekonkurrence 2005 er:

•     Anne Knudsen, Chefredaktør på Weekendavisen

•     Naser Khader, MF, Radikale Venstre

•     Kell Jarner Rasmussen, adm. Direktør, RHETOR

Nina: Spansk på spansk (Sprog undervisning på selve sproget)

Ying: Støt hjælpeorganisationerne

Jesper: Misbrug af min tid (Hvordan skemaet og kommunikationen på skolen misbruger hans tid)

Adrian: Er der gået inflation i hilsener (Hvordan det at give kram og kys ikke længere har nogen betydning)

Line: Aktiv deltagelse i undervisningen (Eleverne har også et medansvar for inspirerende undervisning)

Maria: Følelser – Nej tak! (Emotionelle forhold i stedet for fysiske)

Tid: 01.12 19.00-21.30

Sted: CBS, Dalgas Have 15