En sand leder

R. Edward Freeman ny adjungeret professor

21/10/2005

CBS har udnævnt R. Edward Freeman til adjungeret professor med tilknytning til Center for Corporate Values and Responsibility forankret ved Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse.

Forskning og undervisning i høj klasse

Dr. Freeman er en af verdens førende eksperter i forretningsetik med en imponerende publikationsliste og har modtaget et utal af priser for hans forskning og undervisning.

”Hans bog om stakeholder managemet var en milepæl og har medført en fundamental ændring i den måde, vi tænker på organisationer og organisationers strategier, sociale roller og ansvar. Det er en af de mest citerede bøger og bestemt den mest inflydelsesrige inden for dette område til dato," siger Mette Morsing, lektor på Institut for Interkulturel Kommunikation og Ledelse.

Invitation til tiltrædelsesforelæsning

Dr Freeman holder tiltrædelsesforelæsningen

"Re-visioning Business Schools for the 21st Century” torsdag den 27 oktober 2005, kl. 15:00-16:00 i Danske Bank Auditoriet, 2.01. Han er også hovedtaler på

the Applied-Fundamental Research (AFR) Workshop onsdag den 26 oktober, kl. 10:00-16:00.

R. Edward Freeman er Elis and Signe Olsson Professor in Business Administration at Darden School of Business, University of Virginia og co-director of Darden’s Olsson Center for Applied Ethics. Han er også Academic Director of the Business Roundtable Institute for Corporate Ethics ved Darden Graduate School of Business Administration.

Sidst opdateret: Communications // 24/10/2005